Hej jag har lyckats andra i min boot.ini så datorn inte kan starta jag behöver nu kunna ändra min ini fil som ligger på en ntfs partition. hur löser jag detta.'
var hittar jag något för att mounta en ntfs partition från en 98 boot disk.???
ntfs i dos
10 svar · 136 visningar · startad av carl_larsson
det är en windows 2000 på den. jag vill inte flytta hd till en annan dator och ändra den där ifrån detta måste gå att lösa.. !!1 behöver svar extremt snabbt.
Det gör du inte.
Så vitt jag känner till finns det två tredjepartsverktyg som löser detta, den ena är NTFS2DOS och det andra är ERD Commander.
Men, det finns fler lösningar. I med NT-skivan och installera en minimal installation av NT på samma partition som du la den första. Se dock till att du istället för att installera till WINNT-katalogen installerar till t.ex. WINNT2.
När du har avslutat installationen kan du göra mer eller mindre vad du vill för att åtgärda problemen. När problemen är väck kan du ta bort hela WINNT2-katalogen.
var hittar jag produkterna?
TAAACCCKKKKKKK!!!
Gr8 ntfs2dos was gr8
45k -> gr8 power
shit det var inte så bra jag kan ju fortfarande inte skriva till enheten
Du behöver ha en skarp version av ntfs2dos om du skall kunna skriva men gör på (Guru-)Rikards sätt istället, det är ju skitsmidigt helt enkelt. ;)
jag vill inte instalera och har inte dom skivorna hemma just nu heller var hittar jag en skarp ver sökte i hela cnet och fann bara denna versionen
Räcker det inte med att reparera startmiljön och/eller startsektorn? Alltså från 2000-skivan...(iofs hade du ju inte skivorna hemma...)
------------------
/Baalzamon
[Redigerat av Baalzamon den 20 jun 2001]
Anledningen till att du inte hittade en skarp version där är troligtvis att den är ganska dyr att köpa och då lägger dom inte ut den så att folk kan ladda hem den gratis. ;)
Eftersom det skulle strida mot wF's regler så kommer du nog inte att få några tips om vart man hämtar pirat-program här heller. ;)
:) ok, Den bästa lösningen jag tillslut föll för var den här.
Eftersom jag inte visste direkt i huvudet hur boot.ini skall se ut var jag tvungen att ha min ntfs2dos startdisk för att kunna skapa en ny och lägga på diskett. Sedan använde jag windows 2000 start konsol. Jag bootade alltså med win2000 skivan och valde reparera med hjälp av konsol. Där har jag möjlighet att döpa om min gamla boot.ini och kopiera in min nya från diskett. :)