FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg Jag har Telias ADSL och för att kunna använda internet på flera datorer samtidigt måste man göra med router. Jag använda WinRoute Lite och får internet delat så att det fungerar.
Mitt problem
På datorn som delar internet så har jag nu fått problem med program som använder internet. Kan inte skicka filer med ICQ eller Messenger, SHOUTcast radio fungerar inte att sända pga ingen kan få kontakt med programmet, samma sak med G6 FTP Server, ingen kan få kontakt med den...
Har två nätverkskort, ett med Telias DNS ip och ett med ett lokalt.
Nån som vet hur man kan fixa detta problem?
------------------
^FreeZer^
------------------
"Om du läser denna mening en gång till, kommer du att ha läst den minst två gånger..."
Peter_BMedlem sedan apr. 2000642 inlägg winroute innehåller en brandvägg som stoppar alla inkommande anslutningar.
antingen så får du skapa portmaps för alla portar du vill ha öppna eller så får du kryssa i rutan som säger nått i stil med.. "open all ports on this pc to the internet" så ska det nog funka :)
------------------
PeterSign v 2.3.36
FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg tack så mycket... :e
nu fungerar det mycket bättre... :) :) :)
------------------
^FreeZer^
------------------
"Om du läser denna mening en gång till, kommer du att ha läst den minst två gånger..."
Peter_BMedlem sedan apr. 2000642 inlägg jovisst, men nu är ju alla (eller en del) inkommande portar öppna, så var lite försiktig :)
------------------
PeterSign v 2.3.36
FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg Kör ändå med Norton Personal Firewall... ;)
------------------
^FreeZer^
------------------