webForumDet fria alternativet

Windows 95 På Disket

5 svar · 149 visningar · startad av Simpa

SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Finns det?

Att ladda ner, och lägga in...?

eller beställa?

Har 3.1 men det är väl lite hmm förgammalt :)

Har en bärbar utan CD som just nu är för seg, så jag måste ominstallera den, sen lägga över lite prgram med nollmodem kabel..

Hjälp :)

mottMedlem sedan juni 20001 356 inlägg

Det finns säker att ladda ner någonstans, men jag vet tyvärr inte var. Annars kan du ju alltid fråga runt bland dina busiga brännande kompisar... ,)

------------------
Daniel Mott
Hur skulle du röstat om det varit EU-val idag?

Har CD brännare men ingen CD enhet på den bärbara :(

Peter_BMedlem sedan apr. 2000642 inlägg

om du kan boota upp i dos kan du ju föra över (med tex nullmodemkabel)installationsfilerna och sen installera från disken. inte behöver man windows för det inte :)

det finns nog ganska många sharewareprogram att välja bland på download.com som funkar i dos.

------------------
PeterSign v 2.3.36

Hur funkar detta?

Förstår typ noll... :)
Nauska förklarade vad en nollmodemkabel var och hur man använde den, men hur ska man göra för att ominstallera?

Jag och om installtioner.. har haft Paket data hela livet :)

Måste man ominstallera?
Kan man inte bara ominstallera allt på hårddisken? vad heter det hmm kommer inte ihåg.. man hmm ta bort allt och hmm ja.. hur var det? :)

vad heter det? hur gör man?

Tacksam för svar ... :)

BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg

Spana in mitt inlägg angående nollmodemkablar (och välj istället om möjligt en paralellkabel (laplink) ;) )

Gör sedan följande:

Plugga i laplink kableln i båda datorerna. (Båda datorerna skall vara avstängda då du gör detta då du annars kan kortsluta paralellportarna på datorerna)

Formattera hårddisken på den bärbara och lägg in windows commander's dos host (via diskett) och kör den.

Lägg in windows commander på din stationära dator och kör det.

Lägg i win9x skivan i den stationära datorn och kopiera innehållet i win9x katalogen (ca 100mb) till din bärbara's hårddisk (med hjälp av windows commander Commands -> Port connection to other pc , välj client då jag har för mig att dos-datorn kör som host.)

Detta har jag bara provat med win98 och till en nyformatterad stationär dator men jag ser ingen andledning till att det inte skall fungera för dig oxå)

starta sedan installationen på den bärbara (har för mig att du startar med oemsetup.exe eller något liknande i win98 katalogen)

lägg sedan in "riktiga" windows commander även på den bärbara och för över resten. (win98 katalogen kan du sedan ta bort efter att du installerat all hårdvara, men har du möjlighet är det smidigt att låta den vara kvar)

[Redigerat av Bitstate den 21 jun 2001]

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)