webForumDet fria alternativet

Problem med 12.41 drivisar i W2k

3 svar · 163 visningar · startad av Reefer

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Har precis installerat 12.41 drivisarna (dom som är certade på nvidias site) i Wk, och plötsligt så vägrar han att låta mig ställa upp uppdateringsfrekvensen till högre än 75 Hz :(

Rutan med "visa endast lägen som den här skärmen klarar av" är nersläckt så jag kan inte komma åt den, till saken hör att det gick utmärkt att ställa upp skärmen till 100 hz med dom gamla 6.50 -alltså han visade dom lägena från början, vilket stämmer utmärkt med vad skärmen klarar av.

Någon som varit med om det och/eller vet vad man kan göra åt det?, har testat med tweak verktyg som "hztool" tex och den vägrar också att ställa upp skärmen till högre än 75 Hz.

Behöver jag nämna att med samma drivisar för ME fungerar det utmärkt att ställa upp till det jag vill ha, 85 Hz.

------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Har samma problem, med alla nvidias över v. 6.50 :/

men det gör inget, jag fick bäst fps med dom iaf :e

------------------
FRIHET, KÄRLEK & KAPITALISM !

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Hehehe...ok, men jag tycker att det är lite märkligt att han släcker ner en systeminställning, det borde han inte kunna, det är ju liksom det som är poängen med NT/2k -mer kontroll, blir lite jobbigt i längden att glo på endast 75 Hz, tycker att det är i minsta laget.

Btw så kan jag meddela att blåskärmarna som jag alltid fick när jag skulle spela upp film har försvunnit, var tydligen ett problem med nvidias 6.x serie.

Inte bara Creative som gör bort sig med taskiga drivisar tydligen. :e

------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.

[Redigerat av Reefer den 10 jun 2001]

SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg

Jag har ingen lösning på problemet, men jag kan säga att jag inte haft några problem någonsin med NVidias referensdrivrutiner förutom med 10.80 som vägrade installera sig alls. Eller Coolbits (registerhack som låter en ändra klockfrekvenser i drivrutinerna) fungerade inte i 12.41, trots att det funkade finfint i 12.40.

------------------
Joakim Rosenqvist
Ah! this miasama of a rotting God!

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)