webForumDet fria alternativet

winsock?

3 svar · 221 visningar · startad av niels

nielsMedlem sedan juli 2000212 inlägg

Jag har problem med min internet uppkoppling.

Själva uppkopplandet fungerar fint men när sedan när själva uppkopplingen skall börja användas fungerar inget. Surfning, ICQ, min lokala apache server, napster .... inget fungerar.

Jag är ingen hajjare på sådanat hära men jag förmodar att det borde vara något fel med min winsock(?)

Finns det något sätt att fixa detta utan att installerar om allt. Jag har testat att reparations installera windows 2000 med det pajjade bara min tangentbords inställning.

------------------
www.phpfunctions.com

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Vilken uppkoppling pratar du om? I NT (w2k) kan du ju gå genom start>>inställningar>>Nätverks & Fjärranslutning>>Fjärransluting.
Jag brukar använda denna eftersom den uppkopplingen som MSIE & Outlook skapar tenderar att krascha för mig och så har det f*n i mig alltid varit med både NT4 & w2k.

------------------
Ancilla, face mea laganum!

nielsMedlem sedan juli 2000212 inlägg

Nä det är fjärranslutningen. Men det har inget med det att göra.

Frågan lyder: Hur lagar man winsock funktionen?

------------------
www.phpfunctions.com

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Hej niels,
det skulle förvåna mig mycket om du har fått problem med bara winsocken.
Så vitt jag har förstått skyddas hela den funktionen av Window 2000s SFC (system file checker).

Jag skulle nog snarare leta efter felet i inställningarna för fjärranslutningen - kontrollera om det går att pinga när du är uppkopplad, både på namn och på adress.

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)