WibergMedlem sedan juni 20002 540 inlägg
Jag har precis formaterat dator och tänkte installera WinMe. När jag startar datorn med en Win98 startdiskett och startar installationsprogrammet för WinMe så får jag följande felmeddelande:
CDR101: Not ready läser enhet E
Enhet E är min brännare och jag testade nu att koppla ur brännaren och göra samma sak igen. Men fortfarande kommer det samma felmeddelande.
Vad ska jag göra??? Behöver hjälp snabbt!
------------------
"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."
Popular Mechanics, 1949
WibergMedlem sedan juni 20002 540 inlägg
Skit, det vill ju inte fungera. Får nog ta och installera Win98 istället. Kan man sedan installera WinMe över Win98? :q
------------------
"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."
Popular Mechanics, 1949
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Börja med att kopiera över hela mappen som ME ligger i till din hård-disk och installera från den istället. Dels ser du om allt kopieras över och dessutom så slipper du få upp meddelande om att du skall sätta i cd-skivan så fort du skall göra någon ändring. ;)
KrugMedlem sedan maj 200197 inlägg
Smidigaste är väl att använda bootstödet på cd-skivan?
Krug>> Jo men då får man den där enerverande rutan om att man skall sätta i skivan så fort man skall ändra nåt juh. ;)
KrugMedlem sedan maj 200197 inlägg
förvisso.. men problemet han hade var ju att han inte kunde läsa CD:n... då startar man med CD:n och väljer "starta datorn med cd-rom stöd" sen kan man kopiera win9x till hdd och installera därifrån.
Det är iofs samma drivare på disketten som på skivan men det funkar säkert lika bra på vilket sätt man än gör. Vad som har hänt är nog helt enkelt att cd:n inte har hunnit igång innan felmeddelandet kommer upp. Har sett det många gånger och det räcker oftast att bara köra samma kommando en gång till.