Har gör jag för att installera ett teckensnittt? Har en .fon fil men det funkar inte....
------------------
"Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll"
5 svar · 186 visningar · startad av P
Har gör jag för att installera ett teckensnittt? Har en .fon fil men det funkar inte....
------------------
"Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll"
När du har lagt den i C:\WinXXXX\Fonts måste du dubbelklicka på xxxx.fon för att aktivera den så att den syns i alla program.
------------------
Daniel Mott
1984, George Orwell
det händer inget.... det kommer bara upp en ruta "färdig och skriv ut" och txt med teckensnittet. Kan .fon vara ett problme jag har massa .ttf?
------------------
Nej, men när du får upp den rutan, stäng den.
Sen ska du kunna använde .fon-typsnittet. Men, en not. Du kan inte använda .fon-typsnitt i vissa program, som t ex Photoshop eftersom det är bitmappstypsnitt.
------------------
Daniel Mott
1984, George Orwell
Nja, du måste väl installera det som alla andra? Eller är det annorlunda för .fon-filer? :q
I C:\Windows\Fonts tar du Installera nytt teckensnitt i Arkivmenyn och följer anvisningarna. Klart! :)
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)
Det funkar inte för den hittar inte .fon filen... ingen som har en smart idé?
------------------