webForumDet fria alternativet

*.nfo

23 svar · 286 visningar · startad av FreeZer · sida 2 av 2

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Den associerar den med msinfo32 som på svenska kallas för systeminformation, den lär nog knappast skilja sig från olika W98 versioner (som det för övrigt bara finns två av), ska man läsa dom med något annat program, så får man högerklicka på *.nfo-filen medan man håller nere shift-tangenten och välja "öppna med..."

msinfo32 kan dessutom bara läsa *.nfo-filer som sparats av winmsd eller den själv, av den enkla anledningen att warez-nfo bara är simpla text filer som dom sparat med en *.nfo-extension.

------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.

[Redigerat av Reefer den 31 maj 2001]

mottMedlem sedan juni 20001 356 inlägg

Rikard, ja så kan det säkert vara! :r
Om det bara hette MSD minns jag inte, men själva programmet hette msd.exe (eller msd.com till och med).

------------------
Daniel Mott

mottMedlem sedan juni 20001 356 inlägg

Reefer och Rikard: Skumt! Jag har msinfo32 (till och med två stycken), men .nfo associeras inte med msinfo32 ändå. Antagligen beror det på att jag valt bort det programmet (jag är en kontrollfreak) vid installationen men att Microsoft lagt in det "just in case"... Även på den andra datorn här med Windows 98 är inte .nfo-filer associerade med något.

------------------
Daniel Mott

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Jag är också en controlfreak ;)

Men det programmet -msinfo32, kan man faktiskt inte välja bort, dessutom skulle jag inte vilja det -ett av dom få riktigt nyttiga program som medföljer W9X/ME

Men det låter som om du har råkat ut för den klassiska Windowssjukan med borttappade fil-associationer, det kan du ju reparera i Tweak UI under fliken "repair" >> "Repair Associations"

------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)