Skall testa den senaste betan av Windows XP nu i dagarna. Nu undrar jag om det är någon som har några som helst erfarenheter av detta OS?
------------------
Lord, make my words sweet and tender today, for tomorrow I may have to eat them...
9 svar · 184 visningar · startad av Binaryian
Skall testa den senaste betan av Windows XP nu i dagarna. Nu undrar jag om det är någon som har några som helst erfarenheter av detta OS?
------------------
Lord, make my words sweet and tender today, for tomorrow I may have to eat them...
Ja jag tex, vad vill du veta? :)
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Din spontana reaktion på operativet. Gränssnitt, stabilitet & prestanda.
------------------
Utseende; yiack! :x ...skinnet "Luna" är ingen höjdare , körde med det en vecka för att försöka vänja mig, men det gick inte :e
Som tur är kan man ändra om till "Windows Classic"
Prestanda; Bättre än W2k, rappare i responsen, och tar lite mindre minne än den.
Stabilitet; betydligt mer stabil än W2k -kändes den som iaf, inga krascher eller BSOD:s so far.
Bra innovation; funktionen "Rollback driver", om man vill avinstallera enskilda drivrutiner tillbaka till den föregående för en enskild maskinvaruenhet, någonting som man (iaf jag) länge velat ha i Windows, dessutom gör den det utan att vilja starta om datorn efteråt.
Jag fick tillfälle att testa den funktionen för IDE Busmaster, efter det att han vägrade installera dom nyaste (som jag trodde) från VIA, och det fungerade utmärkt.
Fö så finns ju "System Restore" som ME ägare blivit bekanta med.
Sedan finns det -i än högre grad än i W2k, möjlighet att stänga av allt lull-lull som kan slöa ner prestandan på lite äldre datorer, som min tex :e
Övrigt; Inbyggt stöd för CD-R/CD-RW bränning som min bror testade ett par gånger, fungerade utmärkt den också.
Overall rating so far; om man kan bortse från default themet (Luna) som MS valt; 8 av 10 möjliga, definitvt något som alla W9X/ME användare kommer -och måste, vilja ha.
För oss som redan kör/kört W2k så kanske "NT-look 'n feel" inte känns så nytt, men det finns som sagt en del funktioner som gör att även vi ska bli sugna på att uppgradera.
Tilläggas bör att jag jämför W2k Pro med Windows XP Pro (ja stoffe, det blev så, kunde inte låta bli ;))
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
[Redigerat av Reefer den 12 maj 2001]
Ok, tack Reefer.
Det var ett hyffsat utömmande svar. Jag tror nog då att det kan vara värt att ta sig en ordentlig titt på det.
------------------
Japp, det kom en ny build bara för ett par dagar sen.... den är stabil! :D
------------------
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund
Jag sitter nu på WinME, och vågar inte hoppa över till 2k, och ännu mindre till XP, för jag har fått för mej att de är för tung-rodda för min gamla Celeron400 ... kan det stämma (?)
------------------
When God created light, the first shadow was born.
win2k fungerar hur bra som helst på en 400 mhz.. det man behöver är mycket ram-minne =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
mappo: Om du nu kör WinME, så kommer WinXP personal vara mer rätt för dig än vad Windows 2000 är nu.
------------------
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund
Kör win 2k på en Pentium 200 MMX. Funkar väldigt bra.