Finns det något sätt att bli av med Windows 2000s förhandsvisning av filer, för en specifik filtyp?
Det är illa enerverande att datorn hela tiden försöker att förhandsvisa, när jag klickar på en eps-fil. För det första så tar det ofta väldigt lång tid, för det andra så lyckas den i princip aldrig. Hela explorer-processen står still under tiden som den försöker rendera eps:en.
Ja det kan man, med tweak ui, under fliken "explorer" >> "shell enhancements"
eller start/kör/gpedit.msc >> användarkonfiguration/administrativa mallar/windows-komponenter/utforskaren >> "aktivera klassiskt gränsnitt"
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Varför krångla till det så???
Ställ in en mapp som du vill ha den och klicka på knappen som det står "Like current folder" på när du gör dina mappinställningar.
Man behöver väl inte använda specielprogram för funktioner som redan finns i windows. :e
eh? var hittar du att slå av förhandsvisning i standardinställningar i Windows 2000 tex?
man kan iofs gå in på folder options i controlpanel och aktivera classic view och sedan ställa in så att han visar samma för alla mappar om det nu är det du menar.
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Tror inte att vi pratar om samma sak längre. Det jag skrev var iaf det som han frågade efter.
Han ville ju inte ha tilbaka standard utan han ville att alla mappar skulle bli på samma sätt som han ställde in en mapp. En av oss har missuppfattat det tror jag, om det är jag så ber jag om ursäkt. :)
Ja, elfwing måste göra så som du sa eftersom att han använder Windows 98.
Vad jag skrev är att om man använder Windows 2000 så behöver man inte göra så.
Under mappalternativ, plocka bort associassionen med eps och skapa en ny.
I win 98 kan man bara fylla i eps i alla fälten, i win 2000 kan man associera med t.ex. wordpad. Om du väljer <ny> får du den trista defaultikonen för okända filformat i windows.
[r]
Man kan inte längre dubbelklicka på en fil men dra-och-släpp fungerar.
------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.
Delvis fel av mig, associera inte eps till något program alls, du fungerar det klockrent. Dvs förhandsvisning för eps fungerar inte alls i både win 98 och win 2000.
Åtgärden är förknippad med ett stort mått av fantasi och experimenterande samt omstart efter varje förändring...
Man kan även klicka på Kör och skriva "regedit" för att koppa in registret. Gå in på HKEY_CLASS_ROOT och scrolla ner till eps.
------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9