zooxxMedlem sedan jan. 20007 inlägg Tja.
Har just installerat WinME, tänkte kolla hur det är. Hur som helst, innan, när jag körde Win98, fungerade det fin fint att bränna i Nero. Men nu, med WinME, får jag hela tiden buffertproblem. När ram-bufferten har nått 100%, börjar denna sjunka och när den når 0% börjar öven brännarens buffert sjunka, sakta men säker. Detta resulterar i att bränningen misslyckas.
Jag har testat att ställa upp ram-bufferten och att sätta ner den. Inget fungerade.
Har detta något med WinME att göra? Har hört att drivrutins-systemet är lite annorluna än Win98'ans, har det något med detta att göra? Någon som har haft liknande problem?
Fick tipset om att uppdatera ASPI drivrutinerna. Kan detta vara nån idé och var laddar man hem dessa?
Tack :)
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Har du testat att ställa ner brännarhastigheten?
Fick tipset om att uppdatera ASPI drivrutinerna. Kan detta vara nån idé och var laddar man hem dessa?
ftp://ftp.nero.com/neroaspien.exe
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
zooxxMedlem sedan jan. 20007 inlägg Ställer jag ner hastigheten funkar det ibland. Typ, varannan gång.
Installerade ASPI driverserna, men det verkade inte funka.
mappoMedlem sedan apr. 2001664 inlägg Jag bytte från 98 till ME för inte så länge sen och jag har inga problem med Nero (samma version i båda OS).
Är du säker på att drivarna du använder till brännaren är för ME?
------------------
When God created light, the first shadow was born.
zooxxMedlem sedan jan. 20007 inlägg Hmm.. Jag har en Creative CD-RW Blaster. Men, jag fick aldrig med några drivers till den. Funkade utan några i Win98. Finns inte heller några att ladda ner på Creatives hemsida.
Har dock tänkt lite. Skulle kanske problemet lösas om man installerade något annat brännar program?