webForumDet fria alternativet

Outlook 2000 & Outlook 98

11 svar · 231 visningar · startad av Rossifumi

RossifumiMedlem sedan okt. 20001 558 inlägg

Jag har W2K & W95 med dualboot och vill använda samma "bas" för Outlook i båda operativsystemen.

95:an har Outlook 98 och Windows 2000 har Outlook 2000 - Är det möjligt att kombinera dessa så att ifall jag skriver något i W2K / OL2K så finns det även i W95 / OL98.

Mycket tacksam för hjälp i detta ärende :)

------------------
"When the 500 isn't right, you're in hell, when a Superbike isn't right, it's ok"
Valentino Rossi, Nastro Azurro Honda

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Varför ha Win95? Å inte Win98?
Varför ha Office 98 och inte 2000 i Win95?

mvh
/Jymdis

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

För att det behövs av dom komplexa system som företaget använder :)

------------------
"When the 500 isn't right, you're in hell, when a Superbike isn't right, it's ok"

Du menar primitiva? =)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Nej, komplexa.

Ifall man har ett helt ekonomisystem som är kvalitésäkrat på W95 så byter man inte i första taget till W98 ;)

------------------

okej okej jag ger mig :)
men du.. går det inte att installera office 2000 i win95?
aldrig nåt jag försökt göra då jag övergav 95 för typ 3 år sen.. men.. det borde väl gå? eller?

varför jag tjatar om d e att jag _tror_ inte att du kan få outlook 98 och 2000 att samarbeta.. det går ju att importera och exportera.. men du kan inte ange samma personlig mappfil .pst.. men d borde ju gå om du har samma i dom olika operativsystem.. förutsatt att du kommer åt mappfilen från win95 dårå.. men det kan du ju mycket säkert =)

mvh

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg

[Redigerat av Jymdis den 24 apr 2001]

Det du säger är det jag försöker göra, men Outlook 2000 använder ingen pst-fil utan den ligger i Windows >> System32 :(

Och jag kan inte lägga in Office 2000 i 95:an för det finns program i den som kräver 95:an :(

Får kanske lösa det på något annat sätt ;)

------------------

[Redigerat av Rossifumi den 24 apr 2001]

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Nu är jag dålig på kontorsprodukter ;)
men går det inte att använda en gemensam databas då?
Istället för att försöka nästla ihop de olika titt-ut programmen, tänkte jag.

------------------
Ancilla, face mea laganum!

hum
Outlook 2000 använder pst mapp det är jag 100% säker på. Har själv flyttat den för jag fick dåligt med uttrymme på min WinNT installations partition..

mvh
jymdis

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg

Hade du en uppgradering? Min "rena" installation av Outlook 2000 använder inte en pst-fil :q

------------------

Skall tillägga med att jag indirekt har löst problemet med ett annat program :)

------------------

Nope ingen uppdatering eller nånting :)
Kolla på Egenskaper för personlig mappfil (högerklicka).. Avancerat.. ligger den verkligen i Windows/temp eller vad du sa? Du kan i vilket fall flytta pst filen och när du startar outlook igen anger du bara var du flyttat den.. *fungerat för mig ett antal ggr nu*
mvh
Jymdis

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)