PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Har inte en aning om var jag ska posta detta så jag lägger det här...
När jag surfat ett tag så brukar windows beryktade "blå-skärm" komma upp och säga att det är slut på stackminne.
Nån som vet om man kan göra något åt detta ?
------------------
/// P
------------------
/// P
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Vad jag kan uttyda så ska jag ändra i config.sys till:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
STACKS=64,512
FILES=60
BUFFERS=40
ÄR lite rädd för att hålla på och ändra i systemfiler...
Stämmer detta?
------------------
/// P
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Det stämmer bra det, skriv in värdena och spara filen, och starta sedan om datorn. :)
Du kan också kolla i win.ini om det finns något som startar under "run=" det ska det nämligen inte göra på en dator som har W95 eller W98.
Använd sysedit för att editera dom filerna.
start/kör >> "sysedit" <enter>
(utan citattecknen)
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
[Redigerat av Reefer den 19 apr 2001]
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Hos mig ligger den en fil under "run". Tror att den tillhör skrivaren. Gör det något?
------------------
/// P
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Vid närmare eftertanke; strunta i den, utan fixa config.sys istället och se om han slutar att gnälla, annars kan du testa med att skriva REM framför "run="
alltså "REM run="
(fortfarande utan citattecknen)
Kom ju att tänka på att msconfig (start/kör >> "msconfig" <enter> )
är mycket bättre att använda för att fixa med dom filerna, där kan du bara kryssa bort det du inte vill ha. ;)
Man blir bra skadad av att mecka i *nix hela tiden, jag höll på att skriva att du skulle utkommentera den med "#" vilket är det man gör där. :e
------------------
[Redigerat av Reefer den 19 apr 2001]
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg P
Hur gick det?
Kraschade hela burken så att du blev tvungen att installera om? :e
------------------
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Det har inte kommit upp några fler blåa rutor så jag tycker det är onödigt att göra när det har blivit bra ... :)
------------------
"Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll"
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg ok det är ju bra, ville bara veta att mina råd inte fick dig att bli tvungen till att installera om. :)
------------------
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg :e
------------------
"Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll"