Det går inte att spela Windows 2000 Pro.
Ska det gå eller ska det inte gå att spela... Datorn hänger sig nästan direkt när man börjar spela, och man är tvungen att bryta strömmen.
Några förslag?
/MiX
20 svar · 182 visningar · startad av MiX
Det går inte att spela Windows 2000 Pro.
Ska det gå eller ska det inte gå att spela... Datorn hänger sig nästan direkt när man börjar spela, och man är tvungen att bryta strömmen.
Några förslag?
/MiX
Har du Athlon eller en Duron processor?
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Vad är det för spel du försöker med då?
hehe, varför frågade du om vilken cpu? ;)
skulle ha frågat vad det är för grafikkort först och främst...
------------------
weeee!
hehe på're själv
Det är ett känt problem med Athlon och Duron processorer i W2k + 3D spel, som jag syftade på, därav min fråga, men det visste du förstås redan?
------------------
Fv02
hur kan cpu typen ha direkt påverkan i spel/program?
Gratulerar!
Det där är nog ett av dom okunnigaste påstående som jag hört på mycket länge. :l
Du kan ju återkomma efter det att du läst på lite om det som jag skrev om tidigare.
Det kan du göra här;
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q270/7/15.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry= Q270715&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000
Observera att det gäller ALLA 3D-program som utnyttjar AGP-bussen tillsammans med en Athlon eller Duron processor, oavsett chipset.
------------------
Det är ett känt problem med Athlon och Duron processorer i W2k + 3D spel, som jag syftade på, därav min fråga, men det visste du förstås redan?
Hmmm, har jag inte stött på, det finns en .reg patch från Microsoft, men den gjorde ingen skillnad för mig, funkar lika bra utan
Problemet ligger snarare i, som Fv02 nämnde, grafikkortet och dess drivrutiner.
------------------
Maximalt skydd för privatlivet - minimalt skydd åt offentligheten
För övrigt bor jag endast 225m från Birpe, tyck synd om mig!
cpu:n har ingen direkt påverkan på mjukvaran...
det är kombinationen av moderkortskomponenterna och grafikkortet som brukar ställa till med problem, och tyvärr har en hel del athlon moderkorts chipsets varit j¤#&%kligt unkla varav problemen.
intel har haft rätt lugnt med chipset, men det har varit rätt knaggligt med en del...problem med cpu:n, näää....
du MIX, vad har du fördator konfiguration för övrigt?
------------------
weeee!
fv02;
cpu:n har ingen direkt påverkan på mjukvaran...
Ännu ett påläst uttalande.
Jag sa att du skulle återkomma när du läst på, men uppenbart vill du hellre sitta och hitta på saker själv.
Tyvärr har jag lärt mig av tidigare fall att det inte går att föra en diskussion med folk som dig som inte vet vad dom pratar om.
------------------
om detta ni varit jerry springer hadde du fått in fet punch line iochmed den dära meningen och publiken skulle ropa "OOOHHH!!!" och några stolar hadde flygit...men, äh, jaja, man är på wf så jag får strö små söta pixlar på dig!
*strör pixlar*
OBS! bara jag som tycker detta var roligt och påtvingar ingen annan att gilla min sjuka komik (om jag som självkritisk kan kalla det komik)
hmm, kom på att jag skall bygga en fet cocacola bomb med min amd cpu som utlösare...vid grafikbugg explorerar det!
men..jaja, har slut på argument, men du får gärna vidare förklara hur du menar, lyssnar ivrigt, kan hända att du har rätt, utveckla det bara.
------------------
weeee!
Reefer, är det verkligen så roligt att hacka ner på folk och vara generellt otrevlig?
Hur som helst, om det nu kan vara processorn så kan man slänga dit Celeron också. Då jag (som många vet) haft prob. med några 3D spel på w2k Pro. Fick dock igång några efter sp1 och vem vet, när sp2 kommer så kan jag kankse dumpa win98. :)
Vilka spel fungerar inte?
MiX, mitt förslag är att ta en koll på alla dina drivrutiner och uppdatera dem, ta sedan hem sp1 (dock rätt stor för en modem användare) och om de inte fungera så kan det vara dags att kolla upp om du kan byta OS. Du kan ju köra två om du vill. Win98 SE är bra till spel tycker jag.
Lycka till!
------------------
Forumledare, webForum
hallgren
jag har inte alls varit otrevlig, däremot tycker jag att fv02 var det, genom att börja tjafsa om saker som han uppenbart inte begrep sig på.
------------------
Tyvärr har jag lärt mig av tidigare fall att det inte går att föra en diskussion med folk som dig som inte vet vad dom pratar om.
Reefer: vad är detta då :q
------------------
- Razofish a.k.a. Per
Reefer: vad är detta då
Tuff kärlek.
------------------
Håller med Reefer här!!
De flesta kompilatorerna på marknaden kör som standard Intel optimerad kod. de flesta programvaror är därför maximerade för Intelprocessorer. Det finns månmga program som har svårta tt funka ordentligt på "andra" processorer. Cubase är ett.
Enkelt uttryckt AMD och Intel's processorer skiljer sig ganska rejält i instruktionsuppsättningen. Det krävs en del av utvecklarna för att garantera full funktion på "alla" processortyper.
Mina program på arbetet är alltid Inteloptimerade för Pentium i kompilatorn. Programmen är avsedda att köras på Windows/Intel
W2K är baserad på NT som är tillfullo 32 bitars system. Därför är det kinkigare med mjukvaran, än mot 95/98/Me
/T
------------------
This is what the KLF is about
[Redigerat av Toonster den 16 apr 2001]
Tror inte detta har direkt med spelet i w2k att göra. Det verkar mer som en konflikt med nåt kort/enhet/drivrutin som ger sig tillkänna vid belastning. Dags att rensa bland program/kort och ge burken en smärre uppdatering?
Och varför inte söka lite i bios, på en gång.
Vad det är för CPU det handlar om är ju ännu inte klarlagt, så...
Men i övrigt KAN det ju vara som Refeer menar, om än lite rått ;)
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 16 apr 2001]
Är spelet gjort för W2K?, annars kan det vara kört...
/T
------------------
This is what the KLF is about