webForumDet fria alternativet

Vart tar minnet vägen?

3 svar · 188 visningar · startad av Matti

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Hej!

Jag kör W2K Pro på en maskin med 256 mb RAM. När jag går till aktivitetshanteraren och kollar på minnesanvändningen står det att jag använder runt 300000k minne. När jag kollar på "Processer" och räknar ihop vad de olika programmen använder kommer jag inte ens i närheten av den summan.

Vart tar mitt minne vägen? Jag har rätt många teckensnitt installerade (över 1000) - har det något att göra med saken?

------------------
webmaster resources

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Alla systemprocesser står inte med, men det där låter snarare som en minnesläcka... Kör du med Netscape? :l

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Den inkluderar väl användningen av page-filen också? :)

------------------
"Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut."

Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957

QMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Tusen teckensnitt?? Gubbe lille, om du inte har ATM installerat redan behöver du det verkligen!

Adobe Type Manager - lägg det på minnet! ;) Det håller reda på typsnitten åt dig, du kan dela upp det i olika grupper att användas osv.

Många installerade typsnitt segar ner många burkar i skymundan, eftersom det är inte det första man tänker på. :l

------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
118 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)