har lite problem med att dela ut mapparna i win2k så att folk som sitter med win98 på mitt nätverk ska kunna ta del av de. hur var det nu man löste detta problem?
dela ut mappar i win2k
8 svar · 183 visningar · startad av blomflugan
ganska enkelt du aktiverar dit gäst konto bara så funkar de
------------------
You Are What You Know - You Are What You Do - Help Yourself No More Secrets - No More Excuses - No More Limits
vore kul om du skrev hur man gjorde det
Start|Programs|Admin tools|Computer Management| Local user...|users| -->
------------------
MVH - C
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund
Ville bara tillägga Win2k är ett server os i första hand kan du inte administrera de så ska du nog inte heller köra de Är du ute efter stabilitet så rekomenderar ja Redhat eller win3.11
------------------
You Are What You Know - You Are What You Do - Help Yourself No More Secrets - No More Excuses - No More Limits
Nope, mayday. :)
Win2k finns i flera olika versioner, som du säkert känner till, och Win2k Professional fungerar alldeles utmärkt som klientoperativ.
Jo du kan köra Solaris på en Sparkstation som klientoperativ osså :)
------------------
mayday:
Så du tycker inte Redhat (eller Linux som helhet) är mer server-OS än Solaris och Windows 2000, vilka faktiskt är väldigt desktopanpassade?
------------------
Joakim Rosenqvist
Ah! this miasama of a rotting God!
[Redigerat av Spender den 02 apr 2001]
Eventuell debatt Windows/*nix hanterar vi lämpligen i för ämnet avsett forum. ;)