webForumDet fria alternativet

Hårdvarukonflikt

5 svar · 223 visningar · startad av KarlTomas

KarlTomasMedlem sedan okt. 2000885 inlägg

Hej, jag vet inte hur jag löser problem med minnesadresser. Är det någon som kan hjälpa mig.

Jag håller på att installera mitt gamla TV-kort "MiroVIDEO PCTV (pro)" och har win2000pro (eng).

Här finns en skärmdump på "felet"

Mitt ljudkort använder också irq 11...

------------------
Denna mening är svår att uttala baklänges

MatskMedlem sedan jan. 200122 inlägg

Hej!

Du kan prova att flytta videokortet till en annan pci-slot...kanske fungerar.

MVH / Mats

Efter att jag pytt plats på kortet och installerat om drivrutiner så tvärdog burken... går inte ens att bota cd:n för att installera om OS:et :(

Så i morse tog jag och lämnade in burken till en lokal firma för total genomgång... Tur att man har en bärbar som backup :)

------------------

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Hade kanske räckt med att sätta tillbaka korten på sina ursprungliga platser och laddat "default bios" i setupen? Det vart ju antagligen en irq konflikt i bios nu...

------------------
Ancilla, face mea laganum!

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Jag tycker att man alltid ska ha "plug'n play os installed?" till "yes" i bios, det finns dom som menar på att om man har så med Windows så är det som att tigga om problem, men jag har upplevt precis det motsatta. :)

------------------

"...the number of UNIX installations has grown to 10, with more expected..."

- Dennis Ritchie and Ken Thompson, June 1972

Hade kanske räckt med att sätta tillbaka korten på sina ursprungliga platser och laddat "default bios" i setupen? Det vart ju antagligen en irq konflikt i bios nu...

Tror inte det eftersom jag först fick igång datorn, och hade inga konflikter. Datorn dog ett par timmar senare och jag provade det mesta utan resultat.
Jag kände bara att jag inte orkade hålla på mer med dator-hel*etet, så jag lämnade helt enkelt in den.

"Hur-som-haver" så spelar det ingen roll nu, då den befinner sig på "sjukhuset"

------------------

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)