ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Hejsan!
Hur gör man om man vill installera Windows millenium efter det att W2k redan är installerat.
Började med att försöka köra install.exe från Windows. Det gick inget vidare, klagade på att W2k inte kunde köra den filen utan att det bara gick från Win95, 98 eller Dos. Så visst tänkte jag, tryckte i en startdiskett för Win 98 och tänkte försöka därifrån.
Men det blev så att partitionerna på nått sätt blev förväxlade. Och då menar jag inte bara att vissa blev framflyttande ett steg, för det blir de ju alltid.
Utan de förväxlas. Så när man sedan kör install.exe från cd skivan så fungerar det inte. Scandisk körs, men sedan när setupen startas så får man detta felet:
Det gick inte att skapa filer för Windows Millenium Edition på startenheten. Om du använder NTFS måste du skapa MS-Dos partition.
Jag har ju en FAT32 som väntar på att få ta emot ME. Men det funkar ju inte att installera om det envisas med att försöka ladda filerna till min nuvarande C: (där som sagt W2k ligger).
Hur skall jag göra för att komma runt detta? Vill ju inte installera om W2k för att få igång Win ME.
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Du måste ha FATxx på din c: disk
------------------
MVH - C
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Testa med "Install /T:<enhetsbeteckning>:\TEMP"
där <> är den enhet du vill installera WME på.
testa också "install /is"
sedan måste du köra repair-diskett eller från W2k-CD:n för att kunna boota W2k igen.
------------------
"...the number of UNIX installations has grown to 10, with more expected..."
- Dennis Ritchie and Ken Thompson, June 1972
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Exakt vad är en "repair-diskett"?
Är det repait alternativet på de vanliga bootdisketterna eller är det någons speciell diskett till det?
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg
Exakt vad är en "repair-diskett"?
start/program/tillbehör/systemverktyg >> säkerhetskopiering >> fliken "välkommen" >> knappen "reparationsdiskett"
Är det repait alternativet på de vanliga bootdisketterna eller är det någons speciell diskett till det?
Det är samma funktion men ERD (repair-disketter) är speciellt gjorda för detta, dessutom har du samma sak om du bootar från W2k CD:n
[r av föregående inlägg]
Testa med "setup /T:<enhetsbeteckning>:\TEMP"
där <> är den enhet du vill installera WME på.
testa också "setup /is"
------------------
"...the number of UNIX installations has grown to 10, with more expected..."
- Dennis Ritchie and Ken Thompson, June 1972