vilket program komprimerar bäst.. zip ? eller rar ?
Eller finst det några andra som komprimerar fet mycket...
Ha re
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
3 svar · 180 visningar · startad av RanXeroX
vilket program komprimerar bäst.. zip ? eller rar ?
Eller finst det några andra som komprimerar fet mycket...
Ha re
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
Det skiljer ine som mycket mellan dom, desutom är det skillnad mellan olika filer, RAR är bäst på fil 1 och zip på fil 2, så det går på ett ut i längden.
Sen finns ju ACE som kommer mer och mer, tror nästan att den lyckas komprimera mer än både zip och rar.
men detta är bara vad jag tror, har för mig att någon dator tidning provade olika metoder för ett par månader sen...
------------------
MVH - C
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund
rar har nu något de kallar multimeda compression vilket gör att bilder och ljud komprimeras oftast bättre än .zip.
annars finns det ett även WaveZIP som klara att packa ljudfiler (inte mp3) ännu bättre.
tänk bara på att du måste ställa in maximal packningsgrad i packproggen så att de inte packar med standardinställningarna innan du börjar jämföra.
även bra att veta är att redan packade filer, tex mp3, mpg , avi etc ofta blir större om du försöker packa dem.
BZ2 och Ace är båda två skrämmande bra på att komprimera. Om du har en jävla tur så kan du hitta ett program vid namn JBK som jag skrev i gymnasiet när jag fortfarande var nybörjade inom C. Komprimerar bättre än Zip, lite långsammare vid kompression men dubbelt så snabb vid dekompression.
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?