tubemanMedlem sedan feb. 200149 inlägg Installerade w2000 för någon vecka sedan. Efter installationen så har allt funkat felfritt så när som på att datorn startat om av sej själv 2-3 gånger. Efter senaste ofrivilliga omstarten vill inte icq funka som det ska. Har installerat om 2 ggr. detta hjälper ej. Programmet startar som det ska. Problemet kommer sedan när man ska skicka iväg ett medelande eller då man ska svara på någons meddelande. Då man trycker send, reply eller stänger ner meddelande från någon får jag
"runtime error!, abnormal program termination" (Microsoft visual C++ säger detta)
och därefter
"Instruktionen på "0x2020fdca" refererade till minnet på "0x00bee1e4". det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Fäljande fel returnerades. The memory could not be read". Klilcka på OK för att avsluta programmet"...
Någon som vet vad det kan vara för problem jag har???
[Redigerat av tubeman den 07 mar 2001]
BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg det problemet har min bror oxå, har helt klart med win2k att göra. (för honom kommer det inte upp pga icq utan andra program)
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Tubeman
Någon som vet vad det kan vara för problem jag har???
Du använder ett ruttet utvecklat program, det är problemet :h
"The memory could not be read" betyder att han försöker få tillgång till minnesareor som han inte har rätt till, och därför stänger W2k ner programmet.
Bitstate
har helt klart med win2k att göra
Nu kommer du att få elake Rikard på dig §e
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
tubemanMedlem sedan feb. 200149 inlägg Hur kommer det sej då att "det ruttet utvecklade programmet" fungerade utmärkt under 3 veckor och därefter började krångla och inte ens vill fungera efter ominstallation ?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det är rättighetsproblem med ICQn. ICQ skriver till registernycklar det egentligen inte borde skriva till. Detta medför att du får det problem du nämner.
Avinstallera ICQ och installera det med en användare som administrativa rättigheter på din lokala dator.
tubemanMedlem sedan feb. 200149 inlägg Min användare är medlem i gruppen Administratörer. Borde jag inte ha administrativa rättigheter då? eller måste jag logga in som administratör?
Fick ett tips om att radera allt jag hittar i regedit om jag kör en sökning på icq. Kan detta hjälpa, skriver inte icq bara dit dessa nycklar igen efter nyinstallation?
[Redigerat av tubeman den 10 mar 2001]
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Jag förstår inte riktigt vad "the memory could not be read" har med registret att göra.
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Du har inte försökt köra ICQ Database Converter? det är alltid standardlösningen när icq klyddar..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Projektledare, Sluzzen Community
tubemanMedlem sedan feb. 200149 inlägg Jo, det var det som löste problemet...
Glömde bara bort att skriva här att problemet lösts...