Hej hopp..
Har problem med att när jag har flera program eller fönster öppna och stänger ett av fönstren eller prg så fryser datorn i någon sekund (och hårddisken jobbar).
Det är väldigt störande, och speciellt om man spelar musik samtidigt eftersom det blir en paus då.
Jag har 256 mb i ram, så brist på minne bör det inte vara.
Som ämnesrade säger så har jag Windows 2000 pro, och en processor på 450 Mhz.
Någon som har en förklaring till detta fenomen?
------------------
Denna mening är svår att uttala baklänges
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Några tänkbara orsaker:
Drivrutinsfel.
Hårdvarufel.
Applikationsfel.
Konfigurationsfel.
Antivirusprogram.
Nätverksfel.
Serverfel.
Och så några till... ;)
Det jag menar med ovanstående KarlTomas, är att, med så lite information om din dator är det väldigt svårt att säga vad felet är. :l
Och hjälper dig, det gör jag gärna! :)
Det du skulle kunna göra föra att underlätta det något är att posta följande information:
Vilket servicepack?
Vilka applikationer är installerade och/eller igång?
Har du ett nätverk, och hur är det i så fall konfigurerat?
När började problemen uppstå - har du nyligen installerat några nya applikationer?
Har du tittat i loggarna och hittat några felkoder där?
Så, med den informationen tillgänglig blir det betydligt enklare att försöka hjälpa dig. :)
>Vilket servicepack?
Service Pack 1
>Vilka applikationer är installerade och/eller igång?
De applikationer som är igång är:
- GetRight
- Real
Och säkert fler som jag inte "ser". Jag har officepaketet och photoshop installerat också.
>Har du ett nätverk, och hur är det i så fall konfigurerat?
Nope
>När började problemen uppstå - har du nyligen installerat några nya applikationer?
Problemet började för ett par veckor sedan, kan inte erinra mig att jag har installerat något i samband med att det började strula.
>Har du tittat i loggarna och hittat några felkoder där?
Hmm, vart finner jag dom?
Tittade på "CPU-usage" och såg att om jag öppnar ett IE fönster så används ca: 20%, men däremot när jag stänger ned det så används 100% (och winamp hackar).
------------------
[Redigerat av KarlTomas den 11 mar 2001]
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Pröva att stänga av både RealPlayer samt GetRight och se om inte problemen löser sig då.
Om inte annat gör vi detta för att köra uteslutningsmetoden. :)
Tittade på "CPU-usage" och såg att om jag öppnar ett IE fönster så används ca: 20%, men däremot när jag stänger ned det så används 100% (och winamp hackar).
Det låter som ett drivrutins problem... :l
------------------
MVH - C
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund
Stängde av GetRight & RealPlayer, men problemet kvarstår.
Jag har ett "?" med X över om jag tittar snabbt i "Device Manager", det är troligtvis mitt tv-kort som jag inte har installerat/använt sedan jag installerade Win2000. Kanske man ska ta ur kortet eller installera drivrutiner ändå
------------------
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Vad har du för saker i datorn? Ljudkort, grafikkort m.m. alltså. :)
:)
När ni började fråga om hårdvara, så började jag att kolla upp lite och fann att jag inte hade installerat mitt ljudkort (fast det funkade ändå).
Jag har ett YAMAHA DS-XG och den är lite bråkig och vill ha vå IRQ:er.
Men efter en lyckad installation av senaste drivisen så verkar allt funka :)
Jag tackar o bugar för Er hjälp
------------------
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Roligt att höra! :D
Det är alltid lika roligt att hjälpa till när man, som du, får ett "tack för hjälpen"! :)