webForumDet fria alternativet

Drivrutiner

4 svar · 205 visningar · startad av Erik Juhlin

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Datorn gick igång som jag skrev i mitt förra inlägg. Men bara med upplösningen 640x480 och 16 färger.
Per sa att jag skulle slänga in drivrutinerna för grafikkortet. Men hur gör man det enklast och var hittar man dem.
Har fått flera CD-skivor från ASUS, men det verkar som om de blandat dem lite. DVDn är också ASUS..
Det står "AGP-V7100 Series
2D/3D Graphics & Video Accelerator" på en skiva. Kan det vara drivrutinerna?

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Funkar nu, testade med CDn. MEn nu har jag ett annat problem. När jag försöker spela upp en DVD film så hänger sig programmet (PC Friendly DVD).
Någon som vet vad felet kan vara?

------------------
/Erik

När jag testar i ASUSDVD 2000 som följde med så står det så här

Utbyte av nyckel för kopieringsskydd misslyckades - Nyckel ej fastställd.

Vanliga VCD/DIVX filmer som jag har på hårddisken fungerar utan problem i det programmet.. :l

------------------
/Erik

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

MEn nu har jag ett annat problem. När jag försöker spela upp en DVD film så hänger sig programmet (PC Friendly DVD).
Gå till inställningarna för programmet och ställ in vilken region du befinner dig i. (Om dvd:n är regionsfri ska du kanske testa något annat dvdprogram?)

------------------
webmaster resources

Är du säker på att det är felet? Jag har testat med både en region 1 film och en region 2 film.
När man sätter i 1:an första gången så får man välja mellan "USA, Canada" och "Australia, South America". Jag valde det första alternativet tror jag och det funkar inte..

------------------
/Erik

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
131 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)