HallgrenMedlem sedan dec. 19991 149 inlägg
Yo!
Har bestämt mig för att köra två OS (win98 SE och w2k Pro). Sitter med en 10.2 G HDD, räcker detta eller skall jag köpta till lite mer?
Är säker på att ni kommer säga "Det beror på hur mcyket du lägger på HDD" och visst gör det de, men om man bara kolla prestanda mässigt. Vad är rek. att ha när man kör två?
------------------
Forumledare, webForum
LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg
Det är helt OK
Kör du med XFdisk kan du göra en Windows partion på 2Gb och en W2k på 3
Resten gör du som en gemensam så när du bootar har du bara operativet på den bootbara och program oavsett operativ på den gemensamma delen.
Du måste förståss installer på båda operativen men platsen blir bara en.
Ganska fiffigt elller hur?
------------------
GvdsSfdtTddv.
Lasp, det låter riktigt trevligt.
Du vet inte om det finns en lite mer detaljerad beskrivning om hur man går till vägas?
------------------
Forumledare, webForum
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Du behöver inte XFDISK till det. :)
Installera Win98 på en 2 GBs partition.
När installationen är starta installationsprogrammet för Win2k och markera alternativet "Installera på en egen partition".
Skapa med hjälp av Win2k en utökad partition på det övriga utrymmet (5 GB) (t.ex. E:).
Starta Win98, installera t.ex. Office och speca sökvägen till programmet till E:\Program\MSOffice.
Starta om datorn och starta Win2k.
Installera på nytt Office och speca sökvägen till samma katalog. Tänk på att enhetesbeteckningarna kan (och får) skilja sig. :)
Voilá!
Så enkelt! :l :e :e :e
Få ta och prova en gång då.
Förresten, jag har hör att om man har en stor HDD så skall man ha många partition. (Tror det var så, men kan ha hört fel)
Om det nu är så, hur månag skall man ha om man sitter med typ 30-50G?
------------------
Forumledare, webForum