webForumDet fria alternativet

Download limit registerhack!

2 svar · 285 visningar · startad av McD

McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg

Har för ett tag sedan hittat vart i registret på win98 se man går in och hackar för att ändra default downloadlimit i explorer till mer än 4 samtida hemtagningar...

<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">REGEDIT: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

Name Type Value

MaxConnectionsPerServer REG_DWORD max simultaneous downloads you want (Default 2)

MaxConnectionsPer1_0Server REG_DWORD max simultaneous downloads you want (Default 4)

(add them if they don't already exist)

När jag fick bredband ändrade jag detta värde till 50 och det funkar klockrent, tänkte meddela Er detta ifall om någon har blivit förbannad på att man bara kan ladda ner 4 saker åt gången i explorer...

------------------
McD- Burgers for the people!

www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P

Nya wF-Smilysar!

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

Har aldrig märkt att det har funnits en spärr! :)

------------------
Alpha II med rätt att döda

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Kan fö meddela att det inte är något ondskefullt påhitt från Microsoft om nu någon trodde det, utan i det här fallet så är Internet Explorer fullt kompatibel med W3C:s standard för HTTP 1.0 samt 1.1 ;)

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)