webForumDet fria alternativet

Windows 2000 installation, formatering + 98

3 svar · 189 visningar · startad av Matti

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Tjo!
Får förhoppningsvis ett W2k snart, har ett par frågor:

Min hdd har två partitioner, en fet och en mindre. Kan jag göra så att jag flyttar över allt det viktiga till den lilla partitionen och formaterar den feta, och slänger in W2k på den, och flyttar sedan över allt det viktiga till den feta W2K partitionen (som kör NTFS). Går det att flytta filer från FAT32 --> NTFS

Den andra frågan, jag har en gammal HP 7200+ brännare, kommer den att fungera med Windows 2000 eller måste jag slänga in Win98 också?

------------------
webmaster resources

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Visst går det, om du flyttar filerna från fat32 med Win2k, den kan läsa/skriva till/från båda filsystemen. :)

HP 7200+ är inte kompatibel med Win2k men om det finns drivisar på tillverkarens hemsida som fungerar med Win2k så är det ju inga problem iaf, annars måste du nog ha dual-boot med Win98 ;)

Här finns all hårdvara listad för alla Windows versioner;
http://www.microsoft.com/hcl/default.asp

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

[Redigerat av Reefer den 14 feb 2001]

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Tack. :)

Hm, hittade NT4-drivrutiner till brännaren på hp.com, kan de även användas i Windows 2000 eller behövs det nya?

------------------
webmaster resources

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Nej det skulle jag inte rekommendera med en brännare, det är att tigga om trubbel (=BSOD) ;)

Om dom nu öht vill installera sig.

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)