JAreMANNENMedlem sedan aug. 20001 698 inlägg
Hell0!
Kan inte någon vänlig själ zippa ner ALLA filer som finns på en startdiskett till Win98 och maila över dem till mig!??
Behöver verkligen dessa bums och det är kris...!!!
mailen är jaremannen@usa.net
En eloge till den person som vill hjälpa mig...! :)
Tack på förhand!
------------------
Det är lättare att leva ett rikt liv som ung, när man vet att det väntar ett som gammal
E-post
stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg
länk bortredigerad med hänvisning till webForums regler §3
------------------
MVH
/C
"The only source of knowledge is experience"
- Albert Einstein
[Redigerat av Rikard den 08 feb 2001]
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
JAreMANNEN ,
det du fragar efter ar copyright-skyddat material. Lankar till sadant redigeras med hanvisning till webForums regler §3. Jag ber dig ocksa att undvika den typen av fragestallningar pa webForum i fortsattningen.
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
ReeferMedlem sedan dec. 20002 114 inlägg
Äsch vad fjantigt...
------------------
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!
BatboyMedlem sedan jan. 2000888 inlägg
Ok.. jag erkänner, jag har en piratkopierad startdiskett.
/j
------------------
R6
Batboy :e
------------------
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!
men Rikard, om man har en cd-rom win98/ME osv. org. skiva men ingen disket så är det väl ändå lagligt att dra ner en bootdisk...
------------------
MVH
/C
- Albert Einstein
[Redigerat av stoffe-2k den 08 feb 2001]
HallgrenMedlem sedan dec. 19991 149 inlägg
Det borde det väl vara om disken kommer från sin egna (org.) CD, men att ta från någon annan vet jag inte. :l
------------------
Forumledare, webForum
RossifumiMedlem sedan okt. 20001 208 inlägg
Du menar att MS vill att man i den svåra stund som man har när ens dator har krashat måste springa över till grannen med sin orginalskiva istället för att få en diskett ifrån i det här fallet Stoffe-2K.
Jag tror inte ens att MS är så dumma...
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
att:forumledare/na, om man har en licens på Windows(NT/2k), så torde det väl framstå som ganska självklart att man naturligtvis får skapa en bootdiskett(ERD-disketter) till en annan person som också har en licens?
Och likaledes låta en annan person som har en licens göra en bootdiskett(ERD-disketter) till mig som också har en licens.
Tycker jag är ganska självklart, behövs ingen professur i juridik för att fatta det.
------------------
[Redigerat av Reefer den 08 feb 2001]
JAreMANNENMedlem sedan aug. 20001 698 inlägg
HELL0!
Jag satt verkligen i klistret igår eftermiddag..sorry....
Men jag var desperat.. :e
------------------
Det är lättare att leva ett rikt liv som ung, när man vet att det väntar ett som gammal
E-post
BitstateMedlem sedan nov. 2000396 inlägg
antagligen vet ni det redan men det räcker inte med att zippa ner en bootdiskett för att det skall fungera, bootsektorn på destinationsdisketten ändras ju inte av att man zippar upp filer på disketten.
resultatet blir alltså en icke bootbar win98 bootdiskett ;)
(givetvis finns det sätt att göra det på men zip är definitivt inte ett av dessa)
[Redigerat av Bitstate den 08 feb 2001]
Nja, bara den disketten man zippar upp filerna på är system formaterad dvs. med /s flaggan så ska det gå, det mesta av nyttigt ligger ju som bekant i autoexec.bat och config.sys :h
------------------
MVH
/C
- Albert Einstein
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Reefer och Batboy, det är min skyldighet som forumledare att se till att webForums regler efterlevs. :)
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
[Redigerat av Rikard den 10 feb 2001]
freeware disk: http://www.tweakfiles.com/misc/cdromgod.html
------------------
MVH
/C
- Albert Einstein