webForumDet fria alternativet

Inte tillräckligt med minne för Winamp??

Windows

22 svar · 267 visningar · startad av Q

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg
Frågan#1

Skulle spela lite vacker musik nyss, men fick upp en Windowsruta:

Nullsoft waveOut plug-in v2.3
MMSYSTEM007 Det finns inte tillräckligt med minne tillgängligt för den här aktiviteten. Avsluta ett eller flera program och försök sedan igen.

Öh?
70% lediga systemresurser räcker inte?
Har Icq, två Netscapefönster och Utforskaren uppe och Winamp går på knäna? :q

Winamp just uppgraderad från 2.62 (tror jag det var) till 2.72 för att försöka avhjälpa det där, men det gav ingen effekt...

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Netscape... klassisk minnesläckare... :l

Nope, Netscape oskyldigt! :)

Stängde ner Netscape, Winamp och allt - hade bara Icq aktivt och 78% ledigt, men fick samma meddelande igen...

Få se om det bättrar sig i morron när jag startat om - nu ska jag sova! ;)

------------------

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Stängde ner Netscape, Winamp och allt - hade bara Icq aktivt och 78% ledigt, men fick samma meddelande igen...

Windows... klassisk minnesläckare... :l

------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Windows... klassisk minnesläckare...

ROTFL :e

Medlem sedan dec. 2000485 inlägg

Mig veterligen läcker inte winblows minne. Däremot kallar M$ det för en "feature" - dvs windoze dellokerar inte allt minne för att programmen skall starta snabbare nästa gång... korkat tycket jag.

För snabb slutsats den här gången månne... Tyvärr är ju inte Win9X det enklaste operativet att felsöka heller.

Oups D3VaST8D, ursäkta min ohövlighet.

Välkommen till webForum! :D

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

Nä, det är ju inte det...

Den enda förändringen på sistone är en ftpserver som jag mixtrar med, Gene6 eller vad den heter. Kan kanske ha ställt till något?
Det som retar mig är 70% ledigt, men ändå en förbannad ruta! *grr*

En annan förändring är ett fett bredband, men det misstänker jag faktiskt inte. ;)

------------------

Medlem sedan nov. 2000432 inlägg

Mig veterligen läcker inte winblows minne. Däremot kallar M$ det för en "feature" - dvs windoze dellokerar inte allt minne för att programmen skall starta snabbare nästa gång... korkat tycket jag.

skönt nog finns det små finfina program som kan sköta det tex analogx maxmem ( http://www.analogx.com ).

Vet inte vad jag ska tro - har inga problem att starta massa tunga program eller så, men Winamp bara vägrar spela musik! Vanliga ljud i Windows funkar bra...

Kollade vad jag har igång egentligen:

Directcd
Mixghost - högtaleriet
Vsched
Stimon - scanner
Hpsjvxd - scanner
Hpcron - brännare
Systray
Vshwin32
Winampa

Eller är det nåt i Winamp som fuckat upp helt plötsligt tro?

------------------

Löste sig! Sökte på felkoden MMSYSTEM007 och hittade en hel del matnyttigt på Winamps site - deras forum var mycket trevligt! :)

Det visade sig att det är både Windows och mitt ljudkort och mina hårddiskars fel! Lite för fullt på c: för att växlingsfilen skulle må bra och en generation för gammal drivrutin till ljudkortet gjorde att Windows sparkade bakut.

Uppdaterade drivrutinerna till ljudet och si, nu spelar Winamp vacker musik (dvs Starlight Express, A L Webbers musikal) igen! ;)

------------------

Aldrig får man vara glad - nu la det av igen... *suck*

Måste man uppgradera drivisarna till ljudkortet varannan dag för att Windows ska vara nöjt? ;)

------------------

Medlem sedan juli 2000534 inlägg

en idé bara:

kolla i preferences -> plugins -> output vilken plugin som winamp använder för att dundra ut ljudet (den markerade).

Om det är "DirectSound plugin", testa att byta till "waveOut plugin" och viceversa...

[r] kolla även in denna artikel ur knowledge base: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q178/6/77.ASP [/r]

/Morph
------
"Wilhelm Tell? Var det inte han som sköt ett äpple genom huvudet på sin son?" - Hardy Hawk

[Redigerat av Morph den 23 jan 2001]

Kollade runt ordentligt på Winamps sidor förra gången och hittade en hel del matnyttigt där, men det som fick igång det då var tydligen inte källan till problemet. Uppgraderade drivisarna till ljudkortet, men nu är det alltså tillbaka.

Tipset från MS vet jag inte riktigt, slängde ut min gamla Real Player så vi får se om det händer nåt efter en omstart. ;)

------------------

RealPlayer verkar det faktiskt ha varit... Iofs körde jag Rebuild Icons och Associations i Tweak UI igårkväll också - men nu funkar det igen! :)

Undrar hur länge det funkar... ;)

------------------

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

är det bara jag som brukar ligga på 53 % när jag precis startat datorn.. sen stänger jag av lite program och så kommer jag upp i ca 68%?

Och då måste jag tilläga att jag använder bara nödvändiga program som autostartas....

------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande

Nu fattar jag ingenting. Häromdan vart det likadant igen, jag körde Rebuild Icons och Associations i Tweak UI igen och i går fungerade det utmärkt.

Idag är det likadant igen! Vad är det som händer?? Måste man köra Tweak UI varannan dag? :q

------------------

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

hmmm ...om du har haft Win98 installerat en längre tid, så är det nog lika bra att göra en "clean" install -dvs "format c:" och installation på en fräsch, nyformaterad partition! ;)

------------------
Du har ändrat muspekarens position på skärmen, för att ändringarna ska träda i kraft måste du starta om din dator -vill du starta om din dator nu?
[JA]****[NEJ]

Tja, ett år och fyra månader sen senaste omformatteringen - fast nu är haken att jag inte har plats på hårddisk två för en ordentlig backup längre... ;)

------------------

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)