Skulle spela lite vacker musik nyss, men fick upp en Windowsruta:
Nullsoft waveOut plug-in v2.3
MMSYSTEM007 Det finns inte tillräckligt med minne tillgängligt för den här aktiviteten. Avsluta ett eller flera program och försök sedan igen.
Öh?
70% lediga systemresurser räcker inte?
Har Icq, två Netscapefönster och Utforskaren uppe och Winamp går på knäna? :q
Winamp just uppgraderad från 2.62 (tror jag det var) till 2.72 för att försöka avhjälpa det där, men det gav ingen effekt...
------------------ To be or not to be - that's not a question!
Mig veterligen läcker inte winblows minne. Däremot kallar M$ det för en "feature" - dvs windoze dellokerar inte allt minne för att programmen skall starta snabbare nästa gång... korkat tycket jag.
Den enda förändringen på sistone är en ftpserver som jag mixtrar med, Gene6 eller vad den heter. Kan kanske ha ställt till något?
Det som retar mig är 70% ledigt, men ändå en förbannad ruta! *grr*
En annan förändring är ett fett bredband, men det misstänker jag faktiskt inte. ;)
Mig veterligen läcker inte winblows minne. Däremot kallar M$ det för en "feature" - dvs windoze dellokerar inte allt minne för att programmen skall starta snabbare nästa gång... korkat tycket jag.
skönt nog finns det små finfina program som kan sköta det tex analogx maxmem ( http://www.analogx.com ).
Vet inte vad jag ska tro - har inga problem att starta massa tunga program eller så, men Winamp bara vägrar spela musik! Vanliga ljud i Windows funkar bra...
Löste sig! Sökte på felkoden MMSYSTEM007 och hittade en hel del matnyttigt på Winamps site - deras forum var mycket trevligt! :)
Det visade sig att det är både Windows och mitt ljudkort och mina hårddiskars fel! Lite för fullt på c: för att växlingsfilen skulle må bra och en generation för gammal drivrutin till ljudkortet gjorde att Windows sparkade bakut.
Uppdaterade drivrutinerna till ljudet och si, nu spelar Winamp vacker musik (dvs Starlight Express, A L Webbers musikal) igen! ;)
Kollade runt ordentligt på Winamps sidor förra gången och hittade en hel del matnyttigt där, men det som fick igång det då var tydligen inte källan till problemet. Uppgraderade drivisarna till ljudkortet, men nu är det alltså tillbaka.
Tipset från MS vet jag inte riktigt, slängde ut min gamla Real Player så vi får se om det händer nåt efter en omstart. ;)
hmmm ...om du har haft Win98 installerat en längre tid, så är det nog lika bra att göra en "clean" install -dvs "format c:" och installation på en fräsch, nyformaterad partition! ;)
------------------
Du har ändrat muspekarens position på skärmen, för att ändringarna ska träda i kraft måste du starta om din dator -vill du starta om din dator nu? [JA]****[NEJ]
Tja, ett år och fyra månader sen senaste omformatteringen - fast nu är haken att jag inte har plats på hårddisk två för en ordentlig backup längre... ;)
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e