webForumDet fria alternativet

Win 2000 + Dynalink modem...?

3 svar · 171 visningar · startad av BroccoMan

BroccoManMedlem sedan aug. 200017 inlägg

Hej!
Jo nu är det så att jag har två problem som jag skulle bli glad om någon kunde hjälpa mig med.

1. Jag har ett Dynalink modem från LapPower. I bruksanvisningen så stod det att man skulle lägga till AT+MS=56,1,32000,56000 till initerings sträng under avancerade inställningar. Jag gjorde det och vart glatt överaskad när modemet gick S--T snabbt(körde innan med ett internt US Robotics Voice Win modem som var S--T segt). Men efter att ha kört ett tag så började hastigheten att gå ner och till slut ville den inte alls och kopplade ifrån mig. Jag testade igen och samma sak hände. I bruksanvisningen stod det också att man kunde sänka det sista talet i initerings strängen ifall detta hände och så gjorde jag. Men samma ska hände ända ner till 40000 och sen orkade jag inte bry mig mer och ändrade till 32000 på direkten och då funka det fin fint. Men det går S--T segt!!! Så nu undrar jag vad som är fel och vad som går att göra för att få modemet att klara av en initerings sträng med 56000.

2. Jag skulle gärna vilja uppgradera samma modem till V.90. Jag har letat ungefär överallt och inte hittat nåt till min Win 2000 Pro dator. Så ifall det finns någon vänlig själ som vet var det kan finnas en uppgradering till V.90 + nya drivrutiner till Win 2000 så skulle jag bli glad.

Jag kör Win 2000 Pro. Modemet är ett Dynalink V1456VQE.

Tacksam för svar!
MvH
Brocco

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Jag skulle, för att verifiera att det inte är förbindelsen mellan ditt modem och telias växel som strular, låna ett modem av någon vän och kontrollera hur det beter sig.
(Det är som säkert är bekant inga problem att ha flera modem installerade samtidigt)
Skälet till att jag rekommenderar dig detta är att jag allt för många gånger har varit med om att det är just i "koppartrådarna" problemet sitter. Detta kan du även be Telia att kolla genom att ringa 90200, men det är bra om du då har kontrollerat med ett annat modem först.

För övrigt...

Välkommen till webForum BroccoMan!

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

BroccoManMedlem sedan aug. 200017 inlägg

Tack för välkomnandet!!!

Jag har ett inbyggt US Robotics Voice Win modem som funkar som det ska. Men det modemet är jätte slött.

MvH
Brocco

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Sorry Broccoman! Jag tog mig friheten att ta semester 2 veckor, och räknade kallt med att någon annan skulle ta över... ;)

Nåväl, har du prövat med något annat modem som har samma prestanda som det du tycker att du problem med? Det är det som är intressant. :)

Genererad på 373 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb