Hej!
Jo nu är det så att jag har två problem som jag skulle bli glad om någon kunde hjälpa mig med.
1. Jag har ett Dynalink modem från LapPower. I bruksanvisningen så stod det att man skulle lägga till AT+MS=56,1,32000,56000 till initerings sträng under avancerade inställningar. Jag gjorde det och vart glatt överaskad när modemet gick S--T snabbt(körde innan med ett internt US Robotics Voice Win modem som var S--T segt). Men efter att ha kört ett tag så började hastigheten att gå ner och till slut ville den inte alls och kopplade ifrån mig. Jag testade igen och samma sak hände. I bruksanvisningen stod det också att man kunde sänka det sista talet i initerings strängen ifall detta hände och så gjorde jag. Men samma ska hände ända ner till 40000 och sen orkade jag inte bry mig mer och ändrade till 32000 på direkten och då funka det fin fint. Men det går S--T segt!!! Så nu undrar jag vad som är fel och vad som går att göra för att få modemet att klara av en initerings sträng med 56000.
2. Jag skulle gärna vilja uppgradera samma modem till V.90. Jag har letat ungefär överallt och inte hittat nåt till min Win 2000 Pro dator. Så ifall det finns någon vänlig själ som vet var det kan finnas en uppgradering till V.90 + nya drivrutiner till Win 2000 så skulle jag bli glad.
Jag kör Win 2000 Pro. Modemet är ett Dynalink V1456VQE.
Tacksam för svar!
MvH
Brocco