Kan man ta bort program från listan i Lägg till/ta bort program - Kontrollpanelen, men som tagits bort manuellt?
------------------
SteveNet - stevenet@webmarkit.net
Cogito ergo doleo.
17 svar · 276 visningar · startad av stevenet
Kan man ta bort program från listan i Lägg till/ta bort program - Kontrollpanelen, men som tagits bort manuellt?
------------------
Cogito ergo doleo.
Detta är ett fall för register-hack.
Sök i registret efter den exakta strängen som du hittar i "Lägg Till/Ta bort", och ta bort värdet.
Lycka Till!
------------------
\MM
stevenet
Lyckligtvis behöver du inte alls hacka i registret, det räcker med att använda Tweak UI, senaste verran finns här;
http://microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp
under fliken "add/remove" så kan du ta bort/lägga till/editera, entries för kontrollpanelens lägg till/ta bort program :e
Hmm, har lite svårt att förstå, varför nästan alla vill använda olika program till allting.
Är de så man vill "lära känna" sin dator & operativ på bästa sätt?
------------------
\MM
martina
Därför att ditt föregående inlägg om att "söka i registret efter den exakta strängen" var okunnigt sagt!
Du visste ju alltså inte själv exakt var den strängen ligger?
I det läget är det betydligt mer praktiskt att använda ett program som MS avsett för just detta!
Och det där med "att lära sig sitt OS...etc" så tror jag nog att du ligger i lä i det avseendet jämfört med mig!
[Redigerat av Reefer den 09 jan 2001]
Hörni, lugna ner er ett par hekto! ;)
Visst kan man ge sig in i registret och rota om man känner för det, men när det finns ett litet smidigt program (eller snarare systemtillägg) som fixar det hela via ett grafiskt UI tycker jag det är enklare och framförallt säkrare.
Nu finns det ju saker som inte heller Tweak UI klarar, och då blir det till att öppna Regedit.
Det hela är (som så vanligt annars) en fråga om perspektiv. Vill man fixa det kan man ge sig in i registret, vill man ta den säkrare vägen kör man Tweak, vill man inte hålla på och joxa med nåt av de två kanske man står ut med att ha det som det är.
Absolut ingen anledning till att kasta invektiv efter varandra... ;)
Oj, Q = miniRikard! :e
------------------
To be or not to be - that's not a question!
Rikard = MaxiRikard!
Ugh, du Q, jag Rikard.
Och därigenom får du mitt stöd Q. :)
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Det var just det som var poängen -hon var inte insatt!
Reefer: -knappast du heller, då hade du inte behövt något hjälpprogram !
------------------
- Razofish a.k.a. Per
[Redigerat av Razofish den 09 jan 2001]
razorfish
knappast du heller, då hade du inte behövt något hjälp!
Din lilla hacker-wannabe...hjälp om vaddå?
Du har pekat å klickat i regedt32 och tror att du är ett IT proffs ...eller vad?
Reefer: japp ;)
Det ligger förresten i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall men det visst säkert Du redan.
------------------
- Razofish a.k.a. Per
Som Q uttryckte det så väl, "Absolut ingen anledning till att kasta invektiv efter varandra..."
Kamratlig ton kära vänner, kamratlig ton.
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
razorfish
men det visst säkert Du redan.
Imponerande ...
Träna lite mer du, så blir det säkert nåt av dig också ska du se ...
[Redigerat av Reefer den 09 jan 2001]
Har inte installerat Tweak UI förrän nu. Packade upp fyra filer, men saknar ikon för programmet i kontrollpanelen.
Hilf!
------------------
Cogito ergo doleo.
har du högerklickat på tweakui.inf -filen och valt "install"?
------------------
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!
Nu är det gjort och programmet fungerar utmärkt.
------------------
Cogito ergo doleo.