1. Såg idag att min "profil" var på över 8 MB stor, är det normalt ;) :q
2. Såg oxå att "lilla" Word 2000 tog upp 17MB RAM, hur är det tycker det låter mycket för ett tomt dockument...
3. IExplorer tog upp 11MB... återigen är det normalt(en "browser"
öppen)
humm....hur ser det ut hos Er som kör win2k Pro SP1 ?
------------------
MVH
/C
A mouse is a small device that a computer user pushes across a desk surface in order to point to a place on a display screen and to select one or more actions to take from that position.
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg stoffe-2k
1. Såg idag att min "profil" var på över 8 MB stor, är det normalt
Min profil tar upp 95 MB, men det kan ju iofs bero på att jag har SP1 liggandes i "Mina Dokument" :e
I övrigt så är det nog fullt normalt om man har ändrat mycket så som man själv vill ha det -fler inställningar som tar upp plats!
2. Såg oxå att "lilla" Word 2000 tog upp 17MB RAM, hur är det tycker det låter mycket för ett tomt dockument...
Jepp samma (på ett ungefär) här, lilla och lilla btw, Word 2000 är ju ett riktigt monster bland ordbehandlarna ..så ;)
3. IExplorer tog upp 11MB... återigen är det normalt(en "browser"
öppen)
Ja öppnar jag en sida i IE så kommer den upp i det ungefär, men "tom" så ligger den på 5,7 MB (återigen -ungefär)
humm....hur ser det ut hos Er som kör win2k Pro SP1 ?)
Se ovan ... :e
..Min profil tar upp 95 MB...
tar det inte ganska lång tid för dig att loggain ?
------------------
MVH
/C
A mouse is a small device that a computer user pushes across a desk surface in order to point to a place on a display screen and to select one or more actions to take from that position.
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg stoffe-2k
tar det inte ganska lång tid för dig att loggain ?
Nä, varför det :q
Timade precis -det tog 13 sek från det att jag loggat in, till det att han har laddat klart desktopen! (program i systray:en och sånt)
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Vad gör det om systemet/applikationerna tar upp mycket minne? Poängen är väl ändå att datorn känns snabb och fyller sin funktion? Om den sen gör av med 60 MB eller 120 MB tycker jag personligen inte spelar någon roll!?
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg hehehehe ...Richard -vem är det du svarar på egentligen? :e
tycker iaf att word inte ska dra SÅÅ mycket minne :( :e
------------------
MVH
/C
[Redigerat av stoffe-2k den 10 jan 2001]