prlsMedlem sedan jan. 2000352 inlägg hellö,
jag antar att jag kör första ed på win 98 (förestän hur vet man det?) Nu går det inte längre att köra defrag.
Fått tippset att ta defrag.inf från win98 skivan, så jag har några frågor:
* hur gör jag när jag uppgraderar? - sätter in cd, och startar datorn?
* hur många gånger skall jag göra det? när man skulle uppgradera från win95 till win 98 rekomenderades det i datortidningarna att göra det 2 gånger.
* laddas bara automatiskt in de delar som till kommit?
taxam för all hjälp
/Peter
------------------
/Peter
neox83Medlem sedan okt. 2000149 inlägg Hejsan
Menar du att du inte kan starta Defrag eller blir Defrag aldrig färdig. I det senare fallet kan det hjälpa om du stänger ner alla program förutom systray o explorer med hjälp av Ctrl+Alt+Del. Testa sedan att köra Defrag.
------------------
/Neox83
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg * hur gör jag när jag uppgraderar? - sätter in cd, och startar datorn?
Japp, men jag vill ändå rekommendera en s.k. "wipe and reload" även om det tar längre tid. En uppgradering innebär att delar av registret finns kvar, och eftersom det brukar samlas en hel del skräp där efter installation/avinstallation så är en total ominstallation att rekommendera. :)
* hur många gånger skall jag göra det? när man skulle uppgradera från win95 till win 98 rekomenderades det i datortidningarna att göra det 2 gånger.
Står det så i datortidningarna har de säkert skäl till det. Varför, har jag dock ingen aning om - en ominstallation medför dock att denna fråga faller. :)
* laddas bara automatiskt in de delar som till kommit?
Filer ersätts med nyare versioner om sådana finns. Många gamla systemfiler kasseras.