w2k problem
42 svar · 422 visningar · startad av Jacob · sida 2 av 3
Om du trycker F8 direkt efter att första startmenyn har visats så hittar du VGA-läge där. :)
Jag provade iVGA-läge men det gick inte så länge sendan uppdaterade ajg grafikkortet, samma igen.
Sedan körde jag i VAG-läge med de nya driv. men samma AS fel.
Tyvärr :(
------------------
ja©ob
Jo, som sagt, det var bara en preliminär uppskattning... Jag tvingades byta operativ p.g.a. att jag inte har rätt minnesdumpsläsarverktyg i Win98. Nu kör jag Win2k vilket gör det hela betydligt lättar.
Nej, jag läser inte hexadecimal kod som en roman än... ;)
HEHE
Nä det får jag hoppas.
Tack för att du tar dig tid till allt detta jobb.
------------------
ja©ob
Ingen orsak. Problemet är ju inte löst än. :)
Hej igen Jacob!
Jag har röjt igenom minnesdumparna och konstaterar - tyvärr - att det faktiskt inte ger så mycket, vilket dock inte är ovanligt - inte "Minidumparna" i alla fall. En fullständig minnesdump skulle ger betydligt mer, men att skicka - minst - 64 MB är inget jag vill göra, än mindre ta emot.
Jag ska dock rota vidare lite bland den information jag redan har tagit emot.
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Tack så mycket, Om det är såa tt du sitter på en fast lina så kan vi skicka över den fullständiga minnesdumpen.
------------------
ja©ob
Man gör ju inte det för närvarande... (33.6 kBit/s) ;)
Imorgon är jag tillbax på jobbet, -hemska tanke ;) - får tillbaka min bärbara - hoppas jag - och därigenom ytterligare verktyg. En förhoppning är att jag ska kunna ta en titt på det imorgon kväll.
Kom på en sak till - vilket jag härmed kan tipsa alla om - du kan spara händelseloggarna (system och applikation) och skicka dessa till mig. De kan underlätta betydligt. Samma adress som tidigare. :)
Problemet nu är att jag inte äns kommer in i 2000, som tyr är så körde jag två op system.
Ligger händelseloggorna sparade någonstans såatt man kan skicka över dem till dig.
------------------
ja©ob
Nej, tyvärr ligger inte loggarna lagrade som en fil - så vitt jag vet. :l
Är det fortfarande samma problem - 0x000000D1 - du får i starten av datorn?
Felen ändras hela tiden fast iblnad kommer samma.
Nu händer der när jag har loggat in, fast det är lite olika när så det kan inte vara när ett vist program laddas eftersom det inte sker vid samma tidpunkt vaje uppstart
------------------
ja©ob
Då skulle jag vilja be dig om så många felkoder som möjligt. Har du multipla problem kan den tidigare nämnda kanske inte hjälpa mig att lösa ditt problem.
Tyvärr har jag inte fått tillbaka min bärbara än - det är fortfarande hårdvaruproblem med den - så det kan tyvärr ta ett par dagar till. :(
STOP: 0x0000000D1(0x088B6846, 0x000000002, 0x000000000, 0x088B6846)
0x000000d1 (0x00000001, 0x00000002, 0x00000000, 0x00000001).
0x0000000D1(0x000000030, 0x000000002, 0x000000000, 0x000000030)
Här är några vill du ha fler
------------------
ja©ob