Min kunskap får gärna ifrågasättas - det är det nog fler som borde göra. Sen får jag gärna påminnas - eftersom jag har en förmåga att glömma inlägg emellanåt. (Lite mycket på en gång... )
Ok tänkte att du kanske blev sur eller nåt! :e
Windows File Protection skyddar filerna ja. Men det finns fortfarande filer som ersätts av klantigt skrivna installationsprogram. Om dessa program samtidigt uppdaterar WFP... Voilá.
Hm inte vattentätt mao?
Sen tycker jag visserligen att det inte spelar så stor roll. Det kostar så lite att lägga på servicepacket, och den mängden problem det löser kontra de de skapar. Ja, nej, regeln får nog vara kvar ändå. Sen vad MS säger om detta har jag ingen aning om.
Ok kan ju aldrig skada antar jag, men vad jag har läst so far på technet så ska det som sagt inte behövas att installera SP, annat än om du lagt till/tagit bort Windows komponenter!
Jag vill poängtera att det, numera, ytters sällan är operativsystemet som begär en omstart. Allt för ofta är det felaktigt skrivna applikationer/installationsprogram. Office 2000 gick alldeles utmärkt att installera utan omstart. Jo, det gäller även andra program från andra leverantörer än Microsoft. De applikationer som följer MS rekommendationer och har gått igenom applikationscertifiering lär knappast begära någon omstart.
Fast det krävdes tex iom installationen av Liveware trots att dom är certifierade, läste nånstans att den där SCL har kommit upp i dryga 100 apps för Win2k, så ska man följa den så är det nog inte så mycket man kan installera! :e
Det ovan nämnda skrevs eftersom jag allt för ofta ser att operativsystemet felaktigt får skulden för saker det inte har med att göra.
Visst min erfarenhet av NT säger mig att särskilt Windows plågas av sena-tonåren-nånting-peka-å-klicka-adminer, som luras av att det ser så bedrägligt enkelt ut att sköta en server i Windows utan dom nödvändiga baskunskaperna, men med det sagt, så ska nog ändå en del av skulden läggas på MS för att dom inte tillåter adminer eller "power-users" att i högre grad än nu få kontrollera systemet själva, jag tror det skulle eliminera många "idiot-problem" i Windows! ;)
[Redigerat av Reefer den 01 jan 2001]