webForumDet fria alternativet

w2k & ps4 = *kabooooom!!*

7 svar · 216 visningar · startad av PeW

PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg

Ursäkta en eventuell dubbelpostning... men mitt problem började diskuteras i grafikforumet men lutar nu mer åt ett w2k problem :q
Installerade ps4 på mitt w2k. Tjohej vad det gick... min andra blåskärm i w2k... men först efter att jag avslutar något program eller drog igång modemet. Problemet upphörde lika fort när jag tog bort ps 4.
Så min fråga i DENNA tråd är hur kompatibelt ps 4 är.... en sökning på microsoft gav zero...

------------------
Ancilla, face mea laganum!

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Den dubbelpostningen får nog godkännas...

Kör själv PS4 i W2k. Fungerar hur smutt som helst. Vill du ha hjälp med w2k-problemet rekommenderar jag dig att posta den STOP-kod som dyker upp i samband med blåskärmen t.ex. STOP 0x0000234 blatjafs blatjafs. Stop-koden brukar även registreras i Eventviewer så du kan även kolla där och se om du inte kan "fiska" fram den. :)
Sen du, sen ger vi oss på ditt problem. :)

Tack Rikard :)

Jag kollade igenom loggboken men hittade endast detta meddelande som dyker upp i ungefär samma tidsperiod:

Servern kunde inte registrera ett administrationsverktyg. Verktyget kommer inte att kunna få kontakt med denna server. Felkod i data.
Mer information om det här felmeddelandet finns på webbplatsen för Microsofts onlinesupport: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp

0000: c6 04 00 00

Detta meddelande torde påbörjats efter avinstallationen av MySQL för nån vecka sen, det upprepas vid varje omstart sen dess.
Så det har nog inget med blåskärmen att göra...
Har nu återinstallerat ps4, så vi får se hur det fungerar...

------------------

[Redigerat av PeW den 29 dec 2000]

Tänk på att du bör lägga på servicepacket efter att du har installerat en applikation för att bevara viktiga systemfiler!

Sen borde du kunna ta en titt på Microsofts SCL (Software Compatibility List) för att verifiera att PS4 fungerar som den ska. :)

http://www.microsoft.com/windows2000/upgrade/compat/search/software.asp

Den fanns ju inte med nä... ;) Men som sagt, det borde gå ändå... *hålla tumme* ;)

[Redigerat av Rikard den 29 dec 2000]

Peppar, peppar ta i trä...
Nu har det efter ominstallation och sp1 uppdatering hållt sig under 7 omstarter.
Men som sagt Rikard. Ps4 finns inte med på listan, utan ps5.5 :l är tydligen det som gäller.
Skulle det ändå uppstå ett blåöga på skärmen så kladdar jag ned resultatet här.
Tjoflöjt och gott nytt.

------------------

Hawk 49Medlem sedan dec. 20001 inlägg

ps4 och ps5,5 är det Photoshop ni menar?
jag har åxå funderat på att gå över till w2k, därför undrar ja om mitt"ps5.0" funkar med w2k

------------------
hawk

PS är Photoshop ja. :)

Det står visserligen inte med på listan över "kompatibla applikationer" men det borde inte vara några större problem.

För egen del tycker jag att fördelarna i Win2k överväger så mycket att jag i stort sett enbart kör w2k numera.

[Redigerat av Rikard den 31 dec 2000]

För egen del tycker jag att fördelarna i Win2k överväger så mycket att jag i stort sett enbart kör w2k numera.

Håller med Rikard! Skulle det bli något strul med nån osignerad drivis eller ett äldre program så brukar det gå att lösa. T.e.x här på wF :)

------------------

Genererad på 383 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb