stigenMedlem sedan dec. 19993 inlägg
Jag har ett problem med mitt windows 2000 och det är att windows startar om datorn när man har kommit in i windows. Skärmen blir blå där det står något felmeddelande som jag inte hinner läsa och sedan startar datorn om. Den enda möjligheten att komma in i windows är att starta datorn i felsäkert läge. Det blev så här efter jag hade installerat ett dvd-program men det har jag tagit bort nu men den startar om sig fortfarande. Finns det något man kan göra för att lösa problemet eller måste man installera om hela windows?
Samma sak hände med mitt windows 2000 på en annan dator för cirka 1/2 år sedan och då installerade jag om hela windows men jag vet inte varför det blev så då.
Hoppas någon kan hjälpa mig!!!
Tomas WMedlem sedan aug. 2000106 inlägg
Det finns ett sätt att ungå sådana här saker...det är att installera Linux eller nåt sådant OS...annars vet jag inget annat sätt att få i gång datorn.
------------------
<A HREF="http://www.biraboys.com" TARGET=_blank>Biraboys.com</A>
CoolDudeMedlem sedan aug. 2000155 inlägg
Stigen:
Börja med att starta i felsäkertläge och ändra i "startup and recovery".
(Högerklicka på "den här Datorn" och välj Egenskaper. Gå till fliken "Advanced". Tabort bocken vid "Automatecly Rebbot". Klicka OK! två gånger.)
Starta sedan om Datorn i Normal läge.
Nu när den "Blå´-Skärmar" så hinner du säkert läsa vad det var som inte ville sig riktigt.
Det kan tänka sig att det står i något i System logen åxå.
P.S Det jag tror att ditt "fel" beror på är att Windows fortfarande startar en Felande service för din DVD.
Bara du lyckas lokalisera någon form utav namn på den så kan du sedan stänga utav den. D.S
err: Lite fel formuleringar bara...
------------------
/CoolDude
[Redigerat av CoolDude den 25 dec 2000]
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
När datorn "blåskärmar" registreras även felkoden i händelseloggen d.v.s. event viewer. Har du möjlighet att publicera texten, i stil med, "STOP 0x0000204a", så underlättar det betydligt i våra försök att hjälpa dig. :)
stigenMedlem sedan dec. 19993 inlägg
Var hittar jag händelseloggen?
Settings - Control panel - Administrative Tools - Event Viewer.
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg
Jag har samma problem, men ajg hittar inget i händelseloggan som verkar vara av intresse.
------------------
ja©ob
Händelesloggen består av tre delar! Kontrollera systemloggen - det är där det registreras. Menyn "logg" tror jag den heter som ger er möjlighet att välja vilken logg ni vill titta i.