webForumDet fria alternativet

Bugg i ME?

4 svar · 190 visningar · startad av Qaz

QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg

Ett stort problem uppsått. I tid och otid krachar min instalationa av WinME. Jag har kommit på att det beror på Explorer, krachen uppstår när jag ska skriva in en ny http i adress fältet och Explorer ska "gissa" vart jag vill mha de tidigare siterna jag besökt. Problemet uppstår även när jag ska läsa/skriva eller uppdatera något i utforskaren.

Datorn totalhavererar och jag måste trycka på reset knappen. Är det någon som kan hjälpa? Eller återstår det bara att återgå till Win98? Jag har en engelsk variant av ME.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Vilka ytterligare applikationer har du installerat?

Oj, det är ett par det...

Problemet har uppstått sedan början, dvs med ett i stort sett rent system. Win +Office 2000. Det senaste tiden har jag instalerat en hel del annat (free och shareware) med som sagt problemet finns med från start.

Jag börjar fundera på om det kan ha med hårdvara att göra? Finns det några likanande oficiella (eller inoficiella) buggar? Jag har samma version hav Win på en annan dator och där har jag inte märkt av problemet (jag använder iof inte den så mycket)

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Hmmm... detta skulle kunna hänga ihop med namnupplösning, inställningar för fjärranslutning och/eller annan kommunikation med Internet - har du lust att beskriva något noggrannare hur du ansluter till "nätet"?

Sitter på kabeltv nät. Har två nätverkskort på datorn, ett externt (3com EtherLink III ISA 3c509b-TPO) mot nätet och ett för att komma åt andradatorn i hemmet (SMC 1211TX).

Om det är WINS resolution du är ute efter (namnupplösning) så är det ställt på DHCP på det externa kortet och avslaget på det interna.

Jag ska börja med att rensa i oanvända protokoll, så att det fanns ett par stycken sådanna :/

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.cf67ef55
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)