Kan man göra nått vettigt med telnet? jag har försökt att skicka mejl man inget funkar...
------------------
KLICKA HÄR!!!
11 svar · 325 visningar · startad av Alpha II
Kan man göra nått vettigt med telnet? jag har försökt att skicka mejl man inget funkar...
------------------
KLICKA HÄR!!!
Jodå, man kan göra många roliga saker med telnet... Logga in på andras maskiner till exempel :) Försök att telnetta in till gdtalker.cjb.net på port 666 och chatta med mig (jag är där ganska ofta) :e
Sköter t ex ganska så mycket mot mitt webbhotell med telnet.
Så änvända det går ;)
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
-Ansvarig utgivare på It webbtidningen Yourchoice.nu
Vad vill du göra med telnet? Det är ju ett verktyg, det är ungefär som att säga "kan man göra något vettigt med en smörkniv?"
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
För att göra något vettig med telnet måste du känna till...
Ska du t.ex. skicka e-post måste du ansluta till din e-postserver med rätt portnummer och använda SMTP-protokollet för att kommuniciera mot servern. Det är inte så lätt att skicka e-post med telnet utan betydligt enklare med ditt e-postprogram som sköter all kommunikation åt dig.
Vill du veta hur ett protokoll fungerar kan du söka efter protokollets RFC genom att söka på t.ex. SMTP och RFC.
------------------
- Swey
A hacker from the south
Till exempel vilka "ställen" finns det att "kolla på"? :q Finns det nån bra mejl server som funkar och man är anonym på?
------------------
KLICKA HÄR!!!
... jag hoppas inte detta har något som helst att göra med tråden i delphi avdelningen där du undrar hur man gör ett mailbombnings program ;)
Varför lägga ner tid på att göra ett eget, det finns massor av bra att tanka hem från nätet :q §e
------------------
MVH
/C
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"