Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Jag skulle behöva en sida med förklaringar till alla filändelser till windows ( dvs: inte bara förkortningen )
Dom viktigaste är: *.bin och *.iso
Nån här som vet vad det är? ( med förklaring :) )
------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.
.iso = En exakt kopia av en CDROM skiva. Filsystemet som används på CDROM skivor heter iso9660 (rent tekniskt sett kan ju vilket filsystem som helst användas, men iso9660 är standard), därav namnet .iso :)
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg .bin = Något binärt som används av ett annat program. Kan vara vad som helst.
------------------
- Swey
A hacker from the south
.bin kan oxå vara en "cd image" det brukar följa med en .cue fil då oxå.
tror det finns en längre tråd i diverse forumet som tar upp skilnaden mellan dom...
------------------
MVH
/C
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Jag testade att öppna filen i olika program, när jag testade med excel såg jag följande på första raden:
Warcraft3TCAlpha.seaAPPLAUs2!Šÿ[•e´Ý–Å´Ý–ÊmBIN‚¢Warcraft3TCAlpha.seaxó»Xÿÿÿý“Warcraft3TCAlpha.seaxó»XSIT5SIT!´Ý–Å´Ý–ÅàÒñM¯¥StuffIt (c)1997-1998 Aladdin Systems, Inc., http://www.aladdinsys.com/StuffIt/
So jag laddade ner en expander från alladinsys och lyckades packa upp filen :) Jag hittade en fil som hette: War3TC Data inuti, men utan filändelse :l
Eftersom programmet inte känner igen det så är det förmodligen inte packat ytterligare på nåt sätt iaf, det är iaf binärt.. :)
Finns det nåt program som kan analysera filer på nåt sätt och kanske bedöma vad det är för nåt?
------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.
[Redigerat av Alvar s den 29 nov 2000]
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Eftersom du hittat filerna under games/idgames...etc så kan man ju lätt anta att det är binärer till ett spelprogram. Kompilerade filer kan man ju läsa av till assembler med ett debugprogram, med binärer vet jag inte för de kan ju se olika ut beroende på till vad de används... Om jag vore som du skulle jag kolla vidare på siten du hittade filerna för att hitta nåt svar... De är troligen programextensions eller bibliotek...till ett spel.