Nu har jag formaterat om allting, stog inte ut längre...
Men att tro att allt skulle bli bra igen var visst lite för hoppfult :x
Datorn låser sig som vanligt, fast på ett annat sätt. När den gått igenom alla filer kollar den snabbt om det finns nån disk sen börjar den långsamt ladda, händer inget :(
Jag testade att ta "rad för rad" ( minns inte vad det hette, men man fick skriva J eller N för att välja saker ) och jag tog ja på allt förutom WIN. Sen när c:\ kom fram skrev jag win, sen frågade datorn om jag ville ladda alla win drivrutiner, jag tog ja!
Sen kom en ny skärm upp med följande text:
Javasup.vxd
C:/Windows/system/vrtwd.386
C:/Windows/system/vfind.vxd
msmouse.vxd
Har tagit bort några rader text som jag inte minns precis... Efter att man tagit msmouse.vxd J/N så börjar den ladda långsamt igen, inget händer :( ( den kollar disketten som den gjorde först också... ) jag har en annan dator här också ( som jag använder nu istället ) och jag testade att göra samma sak, eter att man tagit J/N på msmouse.vxd så började den ladda för fullt i ca 1 minut och sen gick den in i windows, men det kom aldrig upp nån mer fil... Betyder det att datorn låste sig efter msmouse.vxd eller att det kanske saknas nån fil eller nåt liknande?
Min logiska fat32 partition verkar ha gått ihop med min ext2 partition med mandrake linux på, kan endast se min logiska, men med samma storlek av den + ext2, går det att rädda filerna?
Jag har en spc skiva som jag försökte installera om windows med men det går inte eftersom den säger att det finns nån "ext" partition, kan man inte få installations programmet att ignorera det här och bara installera det?
Jag har även testat att kopiera viktiga system filer från den "här" datorn till den andra utan resultat :(
Om sista utvägen är att lägga ihop partitonerna ( vilket jag verkligen inte vill göra... ) hur gör jag då? ( fdisk funkar inte med alla partitionerna :( )
Redigering
Datorn låser sig efter att jag endast har 10min kvar av win98 installationen, efter att den kollat hårdvaran...
------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.
[Redigerat av Alvar s den 20 nov 2000]