webForumDet fria alternativet

Teckensnitt och kopiering

Windows

4 svar · 353 visningar · startad av Swey

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg
Frågan#1

Hej,
Jag har ett väldigt störande problem. När jag kopierar en text från ett program och klistrar in den i ett annat klistras texten in med teckensnittet från det program jag kopierade. Detta är väldigt störande för när jag kopierar en text vill jag bara ha texten och ALDRIG teckensnittet. I vissa program kan man välja Paste Special och lösa det genom att välja Plain text men denna funktion finns bara i enstaka program. Det värsta är att detta problem även finns när man inte kan välja teckensnitt. Det innebär att jag får ha två olika teckensnitt i textrutan fast man inte kan välja vilket man vill ha. Detta är t.ex. ICQ, Outlook Express (när jag skriver i Plain text) m.fl.

Den enda lösningen jag har på problemet är att kopiera texten till Notepad och kopiera den igen därifrån. Det är dock jobbigt och detta problem för mig ofta gråtfärdig.

Vad ska jag göra? Känner någon till ett program som löser detta?

Grundproblemet ligger i RichEdit-kontrollen som accepterar flera teckensnitt oavsett om man som användare kan välja teckensnitt själv.

Tack...

------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

[OT]
Har också det problemet, men jag löser det med att undvika Windoze överhuvudtaget. ;)
[/OT]

Jag är också intresserad av en lösning!

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

Tiden går - gör något vettigt av den !

Medlem sedan sep. 2000177 inlägg

men jag löser det med att undvika Windoze överhuvudtaget

...aha! är det därför du använder Windows 95 alltid när du gör dina inlägg? :e

ang. frågan ...lev med det! Windows har ändå dom bästa funktionerna för det..bättre blir det inte ( såvida det inte kommer i Whistler)

Medlem sedan juni 2000350 inlägg

Jag testade att ändra lite i ett gammalt program jag gjort i delphi(typ urklipps minne). Och om man lägger till en funktion som konverterar texten programmet snappade upp till "Plaintext" och sedan lägger in den i urklipp igen så verkar det funka som du vill.

Du får väl säga till om du är intresserad, jag behöver nog kolla igenom koden lite först. Men du kan säkert hitta något liknande i något filarkiv.

[Redigerat av jt den 08 nov 2000]

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

[OT]
...aha! är det därför du använder Windows 95 alltid när du gör dina inlägg

Min ordninare dator har strulat till sig just nu, och jag har inte hunnit mecka med den... ;)
[/OT]

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

Nytt motto: Nu eller aldrig!

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)