webForumDet fria alternativet

Millenium...

3 svar · 196 visningar · startad av Grymt

GrymtMedlem sedan dec. 2001456 inlägg

Ska man installera Windows Millenium eller hålla sig till Windows 98 (andra upplagan)... Tar Millenium lika mycket resurser som 2000? Kan man bara "uppdatera" 98:an till Millenium eller? Jag vill inte formatera och sånt mög ;)

Måste bara tilläga att jag vill inte bli av med något, favoriter i Internet Explorer eller något sånt... vad ska jag ta för säkerhetsåtgärder för att slippa sitta och slita med datorn för att få allting rätt som alla andra gånger jag försökt fixa med datorn ;)

PenguinKillerMedlem sedan sep. 2000148 inlägg

Ska man installera Windows Millenium eller hålla sig till Windows 98 (andra upplagan)... Tar Millenium lika mycket resurser som 2000? Kan man bara "uppdatera" 98:an till Millenium eller? Jag vill inte formatera och sånt mög

1. Såvida du inte har nån ny hårdvara som du tror skulle funka bättre under ME så tycker jag att du kan hålla kvar vid SE!

2. Nej inte lika mycket resurser som Windows 2000, men definitivt mer resurser än vad Windows 98 tar!

3. Ja det kan du, kolla din lokala datorbutik efter "step-up" eller uppgradering, step-up är nåt nytt för ME
som MS kommit på, endast för Windows 98!
(kostar runt 600 sek)

Måste bara tilläga att jag vill inte bli av med något, favoriter iInternet Explorer eller något sånt... vad ska jag ta för säkerhetsåtgärder för att slippa sitta och slita med datorn för att få allting rätt som alla andra gångerjag försökt fixa med datorn

Här är jag inte så säker på vad du menar...men om du uppgraderar en befintlig installation så är alla dina inställningar kvar! :e

Mitt råd till alla Windows 9X
ägare som funtar på ME är detta;
Spara era pengar och vänta tills Whistler PE (NET 1.0) släpps senare nästa år, den bygger på Windows 2000:s kärna och stabilitet (rent 32-bitars system bla)kombinerat med Windows 9X:s extrema användarvänlighet! :e

bäst att jag håller mig till 98 då ;)

Men är det någon som vet var man kan hitta de sköna ikonerna för Den här datorn och papperskorgen som Millenium har till 98:an?

Genererad på 376 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb