webForumDet fria alternativet

IE-problem

12 svar · 304 visningar · startad av Swey

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

1. När jag klickar på en PNG-bild får jag upp ett nytt fönster där den frågar om jag vill spara filen till hårddisken eller öppna den. Väljer jag att öppna den öppans den i PSP. Hur gör jag för att öppna den i IE? Jag får bara upp meddeleandet om att Öppna eller Spara hur jag än försöker visa bilden i IE. Den enda lösningen verkar vara att skapa ett HTML-dokument som laddar in bilden. Jag vill inte öppna den i PSP eftersom PSP tar så lång tid att starta. Att göra ett HTML-dokument tar dock ännu längre tid.

2. När jag surfar på en seg FTP-server låser sig fönstret. Det går inte att göra någonting alls. Inte ens stänga det.

3. Då och då när jag försöker öppna en mapp öppnas ett nytt fönster mot min vilja. I inställningarna har jag bockat av "Remember each folder's view settings", bockat "Launch folder windows in a separate process" och valt "Open each folder in the same window". Jag har även provat att välja "Reset All Folders" utan resultat.

Vad göra?

------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!

Det är IE 5.5 engelsk version jag använde. Jag vet inte vilka problem som också var i 5.01.

4. Windows-loggan som animeras när sidan laddas stannar ofta innan hela sidan har laddats klar.

5. Sidorna(på bl.a. webForum) visas ibland felaktigt och jag blir tvungen att ladda om sidan för att få sidan att visas korrekt. Det är tabellerna som blir konstiga och problemet är inte relterat till HTML-källan då den är den samma även när jag laddat om sidan.

6. Något som tagits upp tidigare. När jag öppnar en länk i nytt fönster och senare laddar ned något(t.ex. ett program) i det nya fönstret stängs fönstret.

Fler problem kommer... :l

------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!

[Redigerat av Swey den 22 okt 2000]

Jag är tydligen ensam med dessa problem.

------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!

bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg

Kanske inte, men det kanske inte är så lätt att fixa dessa problem?
Om det vore Linux hade man ju iaf kunnat gå in och kolla källkoden och på så vis rätta till felen.. :D
Sådan lyx får man inte med Micro$oft Windoze... ;) §jr §e

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

Tiden går - gör något vettigt av den !

PenguinKillerMedlem sedan sep. 2000177 inlägg

swey;

Jag är tydligen ensam med dessa problem.

Närrå, men som jag förklarat tidigare så gick dom problemen (dom flesta iaf) över när jag installerade IE 5.5 på ett korrekt sätt, dvs IE 5.01 SP1 *först*
sen IE 5.5:an, men innan det så hade jag precis alla dom probb:sen, nu är det enda som är kvar att IE "fryser till" ca 15-20 sek. innan den öppnar en FTP -plats. :e

MuzzafarathMedlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Om det vore Linux hade man ju iaf kunnat gå in och kolla källkoden och på så vis rätta till felen.. Sådan lyx får man inte med Micro$oft Windoze...

Att man använder en open-source browser har ju inget med operativsystemet man använder att göra... Det finns closed-source browsers till Linux också (Opera t.ex), och det finns open-source browsers till Windows också (Mozilla t.ex). Om jag ser ett fel i Mozilla i Windows kan jag ju gå in och ändra det lika mycket som jag skulle kunna göra om jag använde en open-source browser under Linux eller? ;)

[Redigerat av Muzzafarath den 01 nov 2000]

7. Ibland försvinner vissa knappar från "Standard buttons" när jag öppnar ett nytt fönster. Knapparna som försvinner är alla efter History. Dessutom byts "Customize" (längst ned i högerklicksmenyn) ut mot "Text Labels". Det gör att jag inte kan få tillbaka knapparna igen utan får stänga fönstret och öppna ett nytt.

Bughawk,
Att gå in i källkoden och ändra är helt uteslutet. Först så måste man skaffa rätt kompilator och sen måste man sätta sig in i koden vilket lär ta evigheter. Dessutom hittar man antagligen inte felet för om det var lätt att hitta skulle utvecklingsgruppen ha hittat det för länge sedan. ;)

PenguinKiller,
Jag kan avinstallera IE 5.5 så det är inte för sent ännu. I vilken ordning ska man installera IE 5.01 SP1, IE 5.5 och Windows 2000 SP1 egentligen? Jag har installerat Windows 2000 SP1 och IE 5.5 så det borde inte vara några problem.

------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!

bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg

Muzzafarath och Swey

Hm. Jo, ni har rätt.. :)

...Vill påpeka att mitt förra inlägg var lite ironiskt menat... ;)

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

Tiden går - gör något vettigt av den !

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Sist ska Windows 2000 SP1 installeras.

[Redigerat av Rikard den 02 nov 2000]

swey;

I vilken ordning ska man installera IE 5.01 SP1, IE 5.5 och Windows 2000 SP1 egentligen?

Kolla först att du har; IE5.5 build 4134.0600 samt OE 5.5 build 4133.2400
ha'ru det så behöver du inte göra nåt mer, annars har du IE 5.01 SP1 här;
http://microsoft.com/windows/ie_intl/sv/download/ie501sp1.htm

och IE 5.5 här;
(fast om du har Windows 2000 SP1 så kör du in den istället förståss :e )
http://microsoft.com/windows/ie_intl/sv/download/ie55.htm

dom har som sagt tjafsat till det lite, men men, det är ju MS :e

Bughawk,
Visst såg vi ironin §jr

PenguinKiller,
IE-versionen var rätt men var står OE-versionen?

------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!

swey;

IE-versionen var rätt men var står OE-versionen?

Under Hjälp/om Microsoft Outlook Express
(alltså i programmet)

:e

[Redigerat av PenguinKiller den 02 nov 2000]

Aha... eftersom jag aldrig använder Outlook Express så visste jag inte att du menade det. Den versionen som stod där var också rätt.

------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)