Frågan finns redan publicerad i NT-forumet, det räcker med det - tråden stängs (stängde först den tråden men insåg att frågan lämpar sig mer i ett nätverksinriktat forum som NT).
Rikard...OK! duly noted!
Men har du aldrig undrat varför webforum.nu har så få inlägg? (jmfrt med tex eforum?)
Jag tror det beror på för mycket gnälliga moderatorer!
Då söker sig folk nån annanstans! :e
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Men har du aldrig undrat varför webforum.nu har så få inlägg? (jmfrt med tex eforum?)
Rent statistiskt sett:
webForum startades 1999-12-06: c:a 73500 inlägg.
eForum startades 1996-1997(?): c:a 111500 inlägg
Med tanke på att webForum startades långt efter eForum så tycker jag nog att vi har klarat oss bra i konkurrensen. Om vi dessutom ser till att vi rensar friskt när det gäller dubbel-/korspostning så kan man nog till och med säga att vi klarat oss väldigt bra i konkurrensen.
Jag tycker nog att det är lite oförtjänt att säga "få inlägg". Jag skulle snarare tro att detta uppmärksammas tack vare, eller på grund av - beroende på hur man ser det - att webForum, som jag uppfattar det, är mer överskådligt än eForum.
Sen tycker jag att det är lite synd att göra jämförelsen över huvud taget med tanke på att webForum drivs ideelt till skillnad från många andra forum på nätet - däribland eForum.
Jag tror det beror på för mycket gnälliga moderatorer!
Då söker sig folk nån annanstans!
Detta är något som känns oerhört viktigt att motverka, vilket vi också konstant arbetar på, för att nå vårt nyligen formulerade mål - som snart kommer att publiceras. webForum är tänkt att drivas, av medlemmar och för medlemmar.
Vår målsättning är att diskussionerna ska vara sakliga och att man håller en vänlig ton - vilket också står i webForums regler. Ibland behöver vi (forumledare/moderatorer) dock gå in och påminna om detta. En del uppfattar det som positivt andra inte. Jag beklagar dock det senare.
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
[Redigerat av Rikard den 25 okt 2000]
[Redigerat av Rikard den 25 okt 2000]
aMedlem sedan maj 2000755 inlägg Personligen tycker jag det är alldeles utmärkt att det finns "gnälliga" moderatorer som ser till att vi slipper korspostning i flera olika kategorier. Det känns väldigt olustigt att efter att ha skrivit ett svar som både tagit tid och viss pedagogisk ansträngning hitta samma fråga redan besvarad i en annan kategori. Ett sådant faktum gör mig minst sagt ovillig att fortsätta besvara frågor från den aktuella frågeställaren.
Det står ju naturligtvis alla fritt att välja det forum som passar denne bäst. Om man tycker det är jobbigt med moderatorer ser till att reglerna för forumet följs så finns ju alltid eforum där man fritt kan korsposta sina inlägg utan att någon moderator läser/lägger sig i detta.
bokstaven....heter du Rikard?
aMedlem sedan maj 2000755 inlägg Nää, Maria heter jag.
Får man inte uttala sig då?
[Redigerat av a den 25 okt 2000]
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg
Rent statistiskt sett:
webForum startades 1999-12-06: c:a 73500 inlägg.
eForum startades 1996-1997(?): c:a 111500 inlägg
Varav Café Webforum står för 32137 inlägg i skrivande stund... varav 34% (ungefär ;) ) av inläggen kan sammanfattas med " :D :e :e :e "
------------------
-- spango
Windows can't find the keyboard. Press any key to continue.