psMedlem sedan juni 2000841 inlägg Jag har installerat W2k och konverterat till NTFS.
Går det att lägga in win98 på nåt sätt.. ?? behöver det för att köra scannern 
Kan jag kanske partitionera på nån vänster utan att formatera om allting igen..!?
------------------
PS
ps@linux.nu
www.PSfactory.com
SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg PQ Magic 6 fungerar ifrån Windows 2000 och låter dig göra detta.
------------------
Joakim Rosenqvist
psMedlem sedan juni 2000841 inlägg Aha låter bra..
Hmm var hittar jag detta program?
------------------
PS
ps@linux.nu
www.PSfactory.com
SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg Diverse warez-siter eller i närmaste datorbutik.
------------------
Joakim Rosenqvist
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Och om warez-siter tycker vi inte på webForum.
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
En liten fråga. Som kanske är lite dumm.
Är Hela din hdd, uppdelt på en partition?
Om det inte är det så är det bara att formatera en partition till fat 32.
Men då kavar står ett problem.. Att du kan inte instalera win 98 efter win 2000.
För 98 måste ligga i botsektorn.
Det är klart om man kopierar över allt på en ny partition. & sedan formaterar den gamla som du intalerar win 98 på.....
Men det är nog enklast om du gör backupp på ditt stuff, formaterar hela skiten , drar igång intalation progett för win 2000, raderar befintlig partiton.
botar om, kör i win 98 bot disket , går ut till fdisk, & sedan är det bara att partionera så mycket som du vill,
Men det är viktigt att win 98 kommer först, sedan win 2000,
Ha re
// ranxerox
------------------
RanXeroX
hoppsan, jag tänkte inter på att om du kopierar över allt på en annan partition & sedan instalerar win 98 , så kommer int edet befintliga win 2000 att funka, för de lägger några filer på c: i win 98 för att funka, så när de försvinner så funkar det inte så bra,
Om du inte ordnar en "reskuie disk" (stavningen är inte den bästa)ja ja,,,,
för då kan du fixa nua filer i win 98,,,,
Så antingen, formaterar du allt eller, hmmm, prova detta Åvan....
------------------
RanXeroX
SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg För mig har Win98 aldrig skrivit över bootsektorn, men även om den gör det så är det ju inget större problem ifall du bara gör en ERD och sen återställer MBR eller installen av Win98.
------------------
Joakim Rosenqvist
psMedlem sedan juni 2000841 inlägg spender:
Var hittar jag PQ Magic 6? (riktiga hemsida, eller maila mig w****)
kollade lite på powerquest.com men där finns väl bara ver 5.01.. eller?
------------------
PS
ps@linux.nu
www.PSfactory.com
Du spender, har du lust att förklara för mig , vad du menar med ERD???
//Ranxerox
------------------
RanXeroX
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg ERD är ett windows-vertyg.. ERD = Emergency Rescue Disc eller nått..
det är ett progg som fixar så att man kan skapa en disket med backup på alla viktiga filer i windows...
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg Ja, Emergency Rescue Disk är en diskett du gör i programmet ntbackup som tillåter dig att återställa allt som det var när disken gjordes. För att återställa sen så kör du Windows 2000 installationen och kör Repair istället för att installera.
------------------
Joakim Rosenqvist
PS:
-->Klip<--
Var hittar jag PQ Magic 6? (riktiga hemsida, eller maila mig w****)
kollade lite på powerquest.com men där finns väl bara ver 5.01.. eller?
-->Klip<--
Japp, rätt den senaste ver. är 5.01 och den fungerar under w2k, installations programet skapar två boot diskar från vilka man kör en "DOS" ver. av PM som funkar med ntfs5.
------------------
____
MVH
/C
psMedlem sedan juni 2000841 inlägg Hmm jag har gjort om lite granna.. installerade om allting..
Jag kör Win98 och W2k, båda med fat32...
Samma där.. eller det(PM)funkar
"bättre" med fat32?
------------------
PS
ps@linux.nu
www.PSfactory.com
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg För 98 måste ligga i botsektorn.
Nej, det är inget krav.
Samma där.. eller det(PM)funkar
"bättre" med fat32?
PM funkar lika bra i NTFSx som under FATxx, det enda som skiljer "DOS" ver i win2k från windows ver. i win9x är att det finns "guider" i windows ver.
____
MVH
/C
[Redigerat av stoffe-2k den 13 aug 2000]
gammal sträng, men men ...
Jag undrar hur instalerar du win 98 , om inget av instalationen ska hamna i bootsektorn ???
vill säga att allt ska hamna i f:
:q
------------------
Varför gör du alldrig som jag säger!!