webForumDet fria alternativet

Windows ME

2 svar · 414 visningar · startad av adde2

adde2Medlem sedan maj 2000144 inlägg

Har köpt en uppgraderings version av ME från win 95. Det står i instruktions boken att det ska gå att installera på en tom hårdisk. Men hur fanken gör man? Man måste ha en viss start diskett.
Jag formaterade om min hårdisk och provade att använda min win95 startdisk men det funkade inte för bra..
installerade win95 (osr2) och sedan installerade winMe över 95. Resultatet blev att det är fruktansvärt instabillt. Krashar oftare än win95 med msie 4 active desktop. Kanske inte säger så mycket men... detär ohållbart...
I instruktionsboken så står det att man kan skapa en startdisk (och det finns instruktioner för det i instruktionsboken). En utav dom instruktionerna är att man ska kryssa för "Starta datorn med CD-ROM stöd". Bara det att någon sådan ruta finns varken i win95 eller ME.
Någon som vet hur man gör?
Om det går att installera det utan att ha Win95 installerat innan...

------------------
Ytterligare en pajsare utan fruktan som jönsar vidare

stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg

Kan man inte boota på winME:es CD-rom ?

annars dår du göra en start disket med stöd för cd-romen...

På:
Bootdisk.com finns det en BootDisk som är gjord i ME tanka ner den och boota på den...

____
MVH
/C

[Redigerat av stoffe-2k den 24 sep 2000]

adde2Medlem sedan maj 2000144 inlägg

Hmm, hittade lite intressant information efter att ha letat runt lite på ME Cdn. (information som inte fanns i "dokumentationen") Smart M$...
ska prova den det som står i den "dokumentationen"...
Men tack ändå

------------------
Ytterligare en pajsare utan fruktan som jönsar vidare

Genererad på 380 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb