SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Detta meddelande kommer ibland när jag stänger Internet Explorer. Problemet är att den drar med sig andra fönstren också.
The instruction at "0x4a01259d" referenced memory at "0x0". The memory could not be "read".
Click on OK to terminate the program
Click on CANCEL to debug the program
Klickar jag på DEBUG kommer Microsoft Visual C++ upp med följande meddelande:
Unhandled exception in IEXPLORE.EXE (PDM.DLL): 0xC0000005: Access Violation.
Sedan blir det stopp på följande assembler-rad:
4A01259D mov edx,dword ptr [eax]
Inte så kul va? 
Rikard kanske vet vad som krånglar 
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Är den första texten hela felmeddelandet!?
Vilken plattform kör du på? (Rikard som aldrig lär sig...)
mvR
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Jo, det är felrutan. Det blir så om man har en kompilator installerat (Just In Time debug).
Jag kör Windows 2000 Pro (eng) med IE5.5 beta. Felet visade sig i 5.0 också.
------------------
/mvh Swey
Wadde Hadde Dudde Da
Programmera Php (snart)
swey@tjohoo.se
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Yo Rikard, vad kan det bero på?
Är det en ominstallation av Windows 2000 som gäller? Känner inte att jag har tid med det.
------------------
/mvh Swey
Wadde Hadde Dudde Da
Programmera Php (snart)
swey@tjohoo.se
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag har rotat lite i felet utan att ha hittat något att gå på...
Nästa gång du får detta problem, kan du "studsa" in i event viewer och titta på loggarna. Jag anar att det finns mer information där.
Utöver detta, det finns en fil som heter... drwatson.log (tror jag i alla fall). Du skulle kunna publicera "huvudet" av den filen här nästa gång det inträffar.
mvR
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Hm, jag kunde inte hitta drwatson.log
Och Event Viewer har jag aldrig förstått mig på. Hur får man den och visa alla program-krascher?
Att den försöker läsa minne på 0x0 är ju ett tecken på att det är en bugg i alla fall.
------------------
/mvh Swey
- Ta dagen som den kommer
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Förlåt, filen heter drwtsn32.log och ligger här:
%systemroot%\Documents and Settings\All Users\Documents\DrWatson
Den innehåller information om den senaste kraschen DrWatson har varit inkopplade på. Om du vill kan du skicka över filen till mig så tittar jag på det. 
EventViewer visar inte alltid vad man tror att den ska visa, men däremot brukar den innehåll information som kan leda till en lösning. 
mvR
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Tack men som jag skrev ovan så har jag Visual C++ inkopplat så att jag kan debugga mina egna program när dom kraschar.
------------------
/mvh Swey
- Ta dagen som den kommer
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Ja, nu har det kraschat igen och jag har studsat in i Event Viewer.
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">Event Type: Information
Event Source: Application Popup
Event Category: None
Event ID: 26
Date: 2000-08-19
Time: 01:58:47
User: N/A
Computer: MARCUS
Description:
Application popup: Explorer.exe - Application Error : The instruction at "0x4a01259d" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "read".
------------------
- Swey
Jag gör vad jag själv vill...
[Redigerat av Swey den 19 aug 2000]
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg <font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">Event Type: Information
Event Source: Application Popup
Event Category: None
Event ID: 26
Date: 2000-08-19
Time: 18:56:07
User: N/A
Computer: MARCUS
Description:
Application popup: IEXPLORE.EXE - Application Error : The instruction at "0x0930fcd0" referenced memory at "0x0930fcd0". The memory could not be "read".
------------------
- Swey, Moderat
Jag gör vad jag själv vill...
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Krasch, krasch, krasch... 
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Vilka applikationer har du igång samtidigt?
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Det står ingenstans?! Andra program ska väl inte påverka IEs funktionalitet?
------------------
- Swey
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Det låter inte bra. 
Hur får man snabbast upp en lista med program när det väl händer?
------------------
- Swey
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg drwtsn32.log... 
Gör som Anders - publicera delar av den filen här.
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Jag använder inte Dr. Watson.
All information jag har är angiven ovan. Jag kan inte heller använda Dr. Watson eftersom jag använder en kompilator som fångar upp krascher.
------------------
- Swey
[Redigerat av Swey den 30 aug 2000]
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Ny krasch 
Den här gången fångade jag in processerna med Task Manager.
BILD
------------------
- Swey
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Har du nått förslag? Installera om Windows? Avinstallera IE 5.5? Har för mig att jag hade samma problem med IE 5.0.
------------------
- Swey
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Med så knapphändiga uppgifter som jag har fått är det tyvärr väldigt svårt Swey. 
Du har inte möjlighet att låta Dr Watson vara igång under en kortare period - bara för att försöka fånga upp det här?