ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Jag är tvingad till att använda mig av Windows 2000 (mer känt som "minnesslukaren") på jobbet. Eftersom jag vill ha ett någorlunda effektivt och trevligt skrivbord så tänkte jag ställa in det som jag har hemma. Problemet är bara att det är helt förbannat jävla omöjligt. Enkla saker, som att ta bort den där larviga skuggan under muspekaren och stänga av toningen på menyer var skitlätt, men sen tog det fanemej stopp. Tänkte därför fråga er om tips på vad man kan ställa in, ladda ner osv. Det här är några saker som jag vill kunna göra:
- Ta bort den irriterande bakgrundsfärgen under ikonnamn. Vad i helvete gör den där? Bort, sluta skymma min snygga bakgrundsbild.
- Byta ikoner på precis allt. Hur fan byter man till exempel ikon på en folder? Jag har aldrig lyckats.
- Få bort ikonnamnet helt. Jag brukar identifiera program och projekt genom att titta på mapparnas ikoner, inte genom att läsa vad de heter.
- Ta bort den här #%&"! datorn. Samma sak med Nätverket, Papperskorgen och liknande skrot. De används aldrig, därför hör de inte hemma på mitt skrivbord heller.
- Göra custom-mappar. Jag vill kunna ställa in att en mapp har grå bakgrund och är i listformat, en annan i vit bakgrund med ikonformat. Dessutom vill jag kunna göra autoöppnande/stängande mappar, så om jag öppnar en mapp så får jag fram alla undermappar också, och om den stängs så försvinner dom med.
Tror det var allt. Vore skoj om någon kunde ge mig några tips på hur man åstadkommer något liknande.
------------------
Hellport Enterprises - levererar systemlösningar som inte suger
Programmerare är verktyg för att omvandla koffein till källkod
det finns jhu en hel del 3:de part program som kan göra det du säger. Vilket program använder du dig av i win9x för att göra samma sak där hemma ?
windowsBlinds är ju bara ett tex. det finns många olika "Shell extensions" på tex winfiles.com mfl.
hum det där med "minnesslukaren" nja, hur mycket minne har du i din burk? mer eller mindre än 100MB RAM?
------------------
____
MVH
/C
bloSSAMedlem sedan sep. 2000116 inlägg Linux löser alla dina problem. att du även slipper microsoft får du på köpet... :-)
------------
/ bloSSA
[Redigerat av bloSSA den 18 sep 2000]
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg
Vilket program använder du dig av i win9x för att göra samma sak där hemma ?
Det heter OS/2, och är helt klart inte Windows. Har 256MB minne i datorn, men blir ändå lite irriterad på att skiten tar upp 80MB vid ren uppstart.
------------------
[Redigerat av Chainsaw den 18 sep 2000]
wooow lever OS/2 än...

------------------
____
MVH
/C
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg
Enkla saker, som att ta bort den där larviga skuggan under muspekaren och..
Vänta nu.. anledningen till att man använder w2k är väl för att få skugga under muspekaren.. eller? 
/ j
jtMedlem sedan juni 2000350 inlägg "Vi tror att OS2 är operativsystemet för 90-talet."
Bill Gates i slutet 80 talet
ChainSaw vi har kommit till år 2000 nu.
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Kalla mig fånig, men jag vill ha ett system som är stabilt, snabbt, snyggt och lättanvänt. Eftersom Windows inte kan uppfylla ett enda av de kraven så är mina alternativ alltså endera OS/2 eller MacOS X. Eftersom jag har PC så...
------------------
Kalla mig fånig, men jag vill ha ett system som är stabilt, snabbt, snyggt och lättanvänt
L I N U X ! :e
------------------
____
MVH
/C
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Linux är varken snyggt eller lättanvänt.. ;)
Inte speciellt snabbt heller, fast det är ju inte windoze eller nått annat heller.. :e
(möjligen C/L Linux, men orkar man med det ? ) :)
------------------
Mvh Yrin Eldfjell <yrin.eldfjell at chello.se>
>>> Hemsida <<<
nja, min linux burk med KDE är både snygg snabb och stabilt(att det sen tog en vecka ett konfa skiten är en annan sak :e )
------------------
____
MVH
/C
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Hittade ett program som klarar av det mesta jag vill göra: Object Desktop. Lustigt nog är det ett program skrivet för OS/2 som de sedan har portat till Windows...
http://www.stardock.com/
------------------
det är samma företag som gör windowsBlinds.... ;)
------------------
____
MVH
/C