Hejsan allihop.
Jag har ett fruktansvärt problem. Jag satt i Partision Magic 5.0 och skulle fixa lite oallokerat utrymme när programmet hängde sig. Resultatet blev att hela min arbetspartision försvann (NTFS). Den Syns i Win2k men den måste formateras. Den har inget filsystem och inget är skrivet till den.
Jag har ytterst viktiga saker på den som jag bara inte kan förlora. Sista backupen var för 2v sedan.
Frågan lyder: Kan jag få tillbaka nånting från den och hur i så fall?
------------------
Varför gör den inte som jag säger!!!
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Misströsta inte. Norton DiskDoctor kan i bästa fall lösa dina problem. Leta efter en test-version på www.symantec.com
Lycka till
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
Du jag hittar inte någon testversion och jag har inte lust att köpa den heller. Har du nått annat förslag?
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Jag hittade en testversion tidigare. Konstigt att de har plockat bort den. Jag känner tyvärr inte till något annat program. Antingen får du köpa det eller leta runt i olika programarkiv.
------------------
- Swey
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Om du nu verkligen vill ha tillbaka datan så kanske det är värt pengarna som Norton DiskDoctor kostar?! 500 kr ungefär tror jag...
------------------
- Swey
Joo... men jag hittar inte ens Diskdoctor... det jag kan läsa mig till är att jag ska ha Utilites eller nått sånt. Eller System works 2001 800kr. Myche pengar för fattig arbetslös.
------------------
bloSSAMedlem sedan sep. 2000116 inlägg ett alternativ e att du testar å partionera tillbaka det till ursprungspartioneringen. men det måste va EXAKT som det va innan. brukar funka...
formatera INTE!
bloSSA http://www.blossa.f2s.com/
aMedlem sedan maj 2000755 inlägg Det finns ett program som heter ngt i stil med "lost and found", det kanske är efterföljaren till discdoctor?
Grtejjen var ju den att det såg likadant ut som tidigare, exakt, den enda skillnaden var att all info var borta. Hittade en version av lost and found men det var ju ett dos-baserat program. det ville inte funka som det skulle i nt5. Tack för tipsen men jag har nu "fixat" problemet. gjort är gjort... det är bara börja om från början.
------------------