MuzzafarathMedlem sedan apr. 20001 474 inlägg
Har precis formaterat och partitionerat om min hårddisk. Det känns skönt att slippa all den skit som jag har haft på min hd. Anyway, den här gången valde jag att dela upp min hårddisk i tre olika delar: windows (C:\), program (D:\) och data (E:\). När jag vill installera ett nytt program så väljer installeraren (oftast) c:\program\{programmets namn} som "default katalog". Där vill jag dock inte att några program skall installeras (de skall installeras i d:\{programmets namn}). Vet ni om man kan ändra nånstans i registret (eller i nån annan fil) så att istället för att den väljer c:\program ska den välja d:\?
Fonterna ser mycket dåliga ut också... De ser taggiga ut. Jag vet att det finns nåt program nånstans som kan göra fonterna "anti-alias" så att de ser snyggare ut (jag har haft detta program). Nån som vet var jag kan hitta detta program?
bughawkMedlem sedan juni 2000906 inlägg
Ang. fonterna är det väl bara Display properties -> Effects, och där har du anti-a ?
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
Det har du rätt i (det måste vara till Windows 95 som man behövde det där programmet).
Tack så mycket.
bughawkMedlem sedan juni 2000906 inlägg
No problem! 
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Tyvärr så ligger de flesta inställningarna om var program ska installeras i installationsprogrammet...
Att fonterna ser taggiga ut kan också bero på att du inte har installerat en skrivare.
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
bughawk hjälpte mig med problemet om de taggiga fonterna (och förresten så har jag faktiskt en skrivare installerad
).
Nja jag vet inte om det här så mycket med installtionsprogrammet att göra... Många program använder ju Installshield som installtionsprogram, och kör man den engelska versionen av Windows så väljer Installshield "c:\program files\programmets namn", men kör man den svenska versionen väljer den "c:\program\programmets namn". Jag skulle faktiskt tro att denna information finns nånstans i registret.
bloSSAMedlem sedan sep. 2000112 inlägg
kolla registret:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
ändra 'programfilesdir' å 'programfilespath' till 'd:\'
bloSSA http://www.blossa.f2s.com