bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Efter att jag köpte en förlängningskabel till min mus så vägrade windows att känna av den.
Testade att köra utan förlängning, och det fungerade!
MEN det kluriga är att det inte sannolikt är fel på kabeln, eftersom:
Jag testade att använda den misstänka kabeln som förlängare till mitt tgb, vilket fungerade, samt att jag testade med en lika dann kabel som fungerade för mitt tgb...
Och BIOS hittar musen.
Och i Linux går det perfekt att använda den!
Men inte i DOS/Windows.
Fattar inte vad som är fel ?!? 
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
Låter väldigt konstigt... Har du testat om det går att använda kabeln i Windows med en annan mus?
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Har ingen annan ps/2-mus att testa med.. 
Provade att försöka installera om windows... Inte fungerade musen där heller.
Misstänker att windows använder för hög baud ? vilket inte fungerar med en så lång kabel..?
Men hur sjutton ska jag kunna ändra det utan mus ?
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
elfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Köp en sladdlös mus ... 
------------------
GANDALF
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Nej tack 
Jag har redan vräkt ut nog med pengar på datatillbehör den här månaden. 
Men alltså.
Det är ju en ps/2-mus... då finns det ju inga inställningar man kan ändra?
Jag brukar inte bli ställd när det gäller datorer, en oförklariga mjukvarufel som detta är kniviga. 
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg Man kan ju undra hur långt det är mellan din dator och stället där du kör runt med musen. En normal dator mus har runt 1,5-2m lång sladd och sitter man längre ifrån själva burken blir det ju besvärligt att byta t.ex. cd's. 
------------------
winne.net
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Från början var mussladden ca 1 meter.. Och nu har jag köpt en förlängningssladd på 5 m...
Visst kanske det är opraktiskt att gå till rummet bredvid för att byta cd.. Men det tar jag gärna för att få äkta tystnad! 
Men det var ju inte frågan...
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg Jisses! 6 meter är en väldigt lång mus-sladd. Men då det inte är några extremt höga frekvenser i en PS2 sladd. Några hundra anläsningar per sekund eller nåt. Borde fungera fint även med en sladd på över 100 meter (även om det är opraktiskt). Det är ju inga höga strömmar/frekvenser så det blir ju knappt några förluster i överföringen.
Håller med om att det är skummt om det fungerar med Linux men inte i Windows men den ända förklaringen vi kan ge är väl "Microsoft". Jag skulle fimpat Windows och kört Linux istället. 
------------------
winne.net
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Japp.
Detta är droppen!
Detta tillsammans med M$ urusla säkerhetstänkande resulterar att jag kickar windoze. 
*vinkar adjö till windoze och M$*

------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg Önskar jag kunde kicka Windows helt men jag behöver det för mitt jobb så jag får stå ut även om jag ofta kör Linux från den andra partitionen.
------------------
winne.net
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Jojo.. Det finns ju en del program som det inte finns några linuxkloner till än.. 
Men det finns ju visst en Windows-VM till linux som man kanske skulle testa?
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<